اصفهان » تیتر 2
کد خبر : 898
چهارشنبه - ۳۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۰
امینی خبر داد

اختصاص ردیف بودجه برای خانه مطبوعات اصفهان

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در آیین بیستمین سال تاسیس خانه مطبوعات اصفهان

اختصاص ردیف اعتباری برای تجهیز خانه مطبوعات اصفهان در بودجه سال آینده شهرداری

 

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان از اختصاص ردیف اعتباری در بودجه سال ۹۴ شهرداری منطقه ۳ برای تجهیز خانه مطبوعات و خبرنگاران اصفهان خبر داد.

به گزارش شورا نیوز به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر اصفهان، مهندس رضا امینی در آیین بیستمین سال تاسیس خانه مطبوعات و خبرنگاران استان، وضعیت فعلی این خانه را در شان اصفهان به عنوان شهری فرهنگی،‌ تاریخی  ندانست و اظهار امیدواری کرد: با اختصاص این اعتبارات و تجهیز آن،‌ خانه مطبوعات اصفهان برای دیگر شهرها الگو قرار گیرد و مسیر روشنی در روند فعالیت های آن ترسیم شود.

وی، با بیان اینکه شورای اسلامی شهر اصفهان، با تصویب طرحی برای حمایت از مطبوعات محلی شهرداری را موظف به ارائه لایحه ای در این خصوص کرده گفت: در صورت پیشنهاد لایحه‌ه­ای مناسب و در خور شان و فعالیت مطبوعات محلی و تصویب آن در شورای اسلامی شهر اصفهان، مطبوعات و اصحاب رسانه بر اساس منطق و شرافت مطبوعاتی فعالیت خواهند کرد و امیدواریم این لایحه که اعتبارات آن در بودجه سال ۹۴ پیش بینی شده هر چه زودتر از سوی شهرداری ارائه شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان، جایگاه و فعالیت خانه مطبوعات و خبرنگاران اصفهان را به عنوان اولین تشکل مطبوعاتی کشور، ارزشمند و از افتخارات رسانه ای کلانشهر اصفهان بیان کرد و با تبریک بیستمین سالگرد تاسیس این خانه گفت: مطبوعات باید بر اساس وظیفه خود شرح واقعی و روشنی از حوادث روزمره و جامعه را ارائه کنند و ابزاری برای مبادله آراء و انعکاس انتقادات باشند.

وی، با بیان اینکه مطبوعات باید از اطلاعات و دانش روز بهره مند و منعکس کننده اهداف و ارزش های جامعه باشند تصریح کرد: مطبوعات باید آیینه تمام نمای گروه های موجود در جامعه باشند تا تنش های اجتماعی و سیاسی به حداقل ممکن برسد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان، با تاکید بر اینکه در نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان نظامی کاملاً مردمی حق مردم است که آزادی بیان داشته باشند افزود: رسانه ها به عنوان نمایندگان آنان دارای آزادی بیان هستند تا بتوانند در حد امکان مسائل و مشکلات را شفاف سازی و در جهت اصلاح برخی از رفتارهای سیاسی اجتماعی مدیران انجام وظیفه کنند.

وی، ورود افراد ناآگاه و غیر متعهد به حوزه رسانه را باعث موضعگیری بعضی از مدیران دانست و گفت: اصحاب رسانه و اهل قلم باید در تمام زمینه ها امکان تجزیه و تحلیل و بررسی مسائل و واقعیات و انطباق با شرایط موجود را داشته باشند.

مهندس امینی، وجود اخلاق رسانه ای در حوزه مطبوعات را ضروری بیان کرد و افزود: متاسفانه بعضاً مشاهده می شود که قلم در اختیار احساس قرار می گیرد و با یک رویکرد خاص، موضوعاتی منتشر و باعث بدبینی مخاطبان و جفا در حق دیگران می شود.

وی، دولتی شدن را سم مهلک برای مطبوعات دانست و گفت: خوشبختانه در اصفهان استقلال مطبوعات تا حدود زیادی رعایت شده، اما تلاش و همت بیشتر برای استقلال کامل اصحاب رسانه ضروریست.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان، ویژگی های رسانه فاخر در جمهوری اسلامی ایران به عنوان ام القرای کشورهای اسلامی را اطلاعات و تعهد و صداقت و امانت داری در انعکاس اخبار بیان و تصریح کرد: مطبوعات دروازه ورود به افکار عمومی هستند و این دروازه ها باید به بهترین نحو ممکن زینت شوند و شایستگی خود را به اثبات برسانند و تکیه گاه مناسبی برای مردم باشند.

وی، نقد، نظارت، شفافیت و اطلاع رسانی صادقانه و طرح و تبادل آراء در افکار عمومی را سه وظیفه مهم مورد نظر مقام معظم رهبری در حوزه مطبوعات بیان کرد و با تأکید بر اینکه این وظایف باید به عنوان سر خط اصلی و اساسی فعالیت های رسانه ای قرار گیرد گفت: شان مطبوعات این است که استقلال مالی کامل داشته و به هیچ نهاد دولتی و حکومتی وابستگی نداشته باشند.

مهندس امینی، با بیان اینکه نباید هیچ مدیری در حاشیه امنیت باشد و هیج خبرنگاری مطابق امیال شخصی خود خبر تولید کند تصریح کرد: متاسفانه بعضی از رفتارهای خبرنگاران، ذائقه مردم و مدیران را تلخ و زحمات بقیه مطبوعات و اصحاب رسانه را مخدوش می کنند.