پرونده ویژه
کد خبر : 773
یکشنبه - ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۱
دبیر سیاسی خبرگزاری فارس

نگاه سکولاریستی سخنگوی دولت به تریبون نمازهای جمعه!

امروز سخنگوی دولت در نشست هفتگی خود با انتقاد از موضگیری ائمه جمعه درباره FATF ، جای مباحث FATF را در شورای عالی امنیت ملی دانست نه در تریبون‌ نماز جمعه.
خارج از تناقض دولتمردان در موضوع «شفافیت» که غربی‌ها را محق شفافیت در مسائل محرمانه کشور می‌دانند و مردم خودمان را خیر، تعریفی که نوبخت از کارکرد نماز جمعه و وظایف ائمه جمعه می‌دهد جالب است.
وی می‌گوید: همانطوری که از تربیون‌های نمازجمعه توقع داریم تقوا، اخلاق، دین و سیاست را تبلیغ و ترویج کنند انتظار هم داریم که شوراهای تخصصی مثل شورای عالی امنیت ملی که در آن سران سه قوه، فرماندهان نظامی، جمعی از وزرا و مسؤولان حضور دارند و اینگونه مباحث که آیا منافع ملی ما را مخدوش می‌کند یا نه باید در آن شوراها بحث شود».
در نگاه نوبخت، رسالت تریبون نماز جمعه صرفا تبلیغ و ترویج «تقوا، اخلاق، دین و سیاست» است و باید از ورود به مهمترین مسائل روزجامعه همچون FATF که شاید تا سال‌ها مردم کشورمان با آن درگیر باشند پرهیز کنند و باید به اهلش بسپارند.که باید آن را نگاه سکولاریستی به نماز جمعه دانست.
البته جناب نوبخت کلمه سیاست را صوری و زینتی در کنار تقوا، اخلاق و دین قرار داده تا متهم نشود و گرنه کیست که نداند امروزFATF، مهمترین «موضوع سیاسی روز جامعه» است.
این نگاه سخنگوی دولت به نماز جمعه در تناقض کامل با نگاه بنیانگذار انقلاب به مسئله نماز جمعه است چرا که ایشان بر ابعاد سیاسی نماز جمعه و تبیین مسائل روز جامعه توسط خطبای جمعه برای مردم بارها و بارها تاکید داشتند و از جمله در پیامی که سال ۵۸ صادر کردند، فرمودند: «در هر هفته یک اجتماع بزرگ از همه، در یک محل و نماز جمعه؛ که مشتمل (بر) دو خطبه است، که در آن خطبتین باید مسائل روز، احتیاجات کشور، احتیاجات منطقه و جهات سیاسی، جهات اجتماعی، جهات اقتصادی طرح بشود و مردم مطلع بشوند».