اخبار برگزیده » استان ها » خدمات شهری » فرهنگی ، اجتماعی » کرمانشاه » مدیریت شهری
کد خبر : 7343
یکشنبه - ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳
سید حجت الله موسوی اجاق

رشد ۴۰۰ درصدی بودجه فرهنگی سال ۹۶ در کرمانشاه

به گزارش شورانیوز از کرمانشاه ، سید حجت الله موسوی اجاق   در همایش تکریم از پیشکسوتان، مربیان، نخبگان و موسسات قرآنی که در سینما آزادی کرمانشاه برگزار شد گفت: مباحث قرآنی مباحث ریشه ای و راهبردی است و در بین همه نسلها اثرگذار است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرمانشاه ابراز داشت: امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری همواره به آموزه های قرآن توجه ویژه داشته و بر الگوگیری از آن در زندگی تاکید فراون داشته و دارند.

وی افزود: از زمانی که در شهرداری بحث مسجد محوری سرلوحه قرار گرفت شاهد اقدامات شایسته ای در عرصه های قرآنی بودیم و بسیاری از مباحث در بودجه شهرداری با تصویب و حمایت اعضای شورای اسلامی پایدار شد که به صورت پیوسته ادامه خواهد داشت.

موسوی اجاق در ادامه خاطر نشان کرد: به واسطه کمبود اعتبار بسیاری از برنامه ها در شهرداری حذف شد اما این حذفیات شامل برنامه های قرآنی نیست.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرمانشاه اذعان داشت: تا کنون در مراسمات ویژه ای از فعالان قرآنی، جانبازان و ورزشکاران معلول تجلیل به عمل آمده است و در این راستا بودجه فرهنگی سال ۹۶ به میزان ۴۰۰ درصد رشد داشته که بی سابقه است.

وی اعتبار ارتقای برنامه های فرهنگی مسجد محوری را ۴۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و یادآور شد: همچنین اعتبار پروژه حمایت از برنامه های تخصصی قرآنی که ۱۰۰ درصد وابسته به اتحادیه تشکل های قرآنی است ۴۰۰ میلیون تومان است.