اخبار برگزیده » استان ها » بوشهر » خدمات شهری » شهرسازی » عمرانی
کد خبر : 3066
چهارشنبه - ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱
رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر :

اعمال تخفیف عوارض صدور پروانه ساختمانی در ۷ محله جنوبی بوشهر

به گزارش شورانیوز از بوشهر، عبدالخالق برزگرزاده پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ۳۰ تا ۲۰ درصد تخفیف برای صدور پروانه ساختمانی، شناسنامه ساختمان و تخریب و نوسازی به منظور تشویق و ساماندهی اراضی املاک در بافت جنوبی شهر بوشهر در نظر گرفته شده است.

وی افزود: با پیشنهاد شهرداری و تصویب  شورای اسلامی شهر بوشهر صاحبان املاک و اراضی واقع در محدوده بافت جنوبی شهر (ریشهر، رایانی، سرتل، امامزاده و تنگکها) در شرایط درخواست مجوز ساخت و انجام بازسازی و نوسازی ملک خود، از مزایا و تسهیلات اعلام شده بهره‌مند می‌شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه شورا  صدور پروانه ساختمانی،  تخریب و نوسازی  تمام کاربری‌ها غیر از اداری  ۳۰ درصد  و شناسنامه ساختمانی و پاسخ استعلام تمام کاربری‌ها غیر از اداری ۲۰ درصد تخفیف عوارض برخوردار می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه  اعمال این تخفیف‌ها باید برابر ضوابط طرح تفضیلی باشد و این مصوبه از زمان تصویب به مدت شش ماه قابل اعمال خواهد بود.

برزگرزاده در پایان گفت: ساکنان بافت تاریخی و محلات جنوبی شهر بوشهر دچار مشکلات فراوانی هستند که نیازمند سرعت عمل بیشتر دستگاه‎های خدمت رسان برای کاهش دغدغه‎های مردم است و شورا در جهت بهسازی و ساماندهی این محلات تخفیف‌های خوبی اعمال کرده است که انتظار داریم شهروندان با استفاده از این مشوق‌ها در جهت بهسازی و نوسازی املاک خود اقدام کنند.