اخبار برگزیده » استان ها » فارس
کد خبر : 12695
چهارشنبه - ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۵

توجه بیشتر به مناطق محروم با توزیع عادلانه درآمد شهرداری

به گزارش شورانیوز، سید ابراهیم حسینی، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز امروز، ۱۰ بهمن‌ماه در نشستی با اصحاب رسانه اظهار کرد: توقع ما از رسانه‌ها، صرفا حمایت از مسئولان نیست و اعتقاد داریم که رسانه می‌تواند یک رکن در تربیت شهروند خوب باشد.

وی گفت: اگر در تربیت انسان، رکنی به نام خانواده وجود دارد، رکنی به نام رسانه‌ هم باید در کنار آن تعریف شود و ما نیز اعتقاد به رفتار تعاملی با حوزه رسانه داریم.

حسینی با بیان اینکه شورای ششم برای خود چشم‌انداز و رویکرد مشخصی بر مبنای شیراز ۱۴۰۴ ترسیم کرده است، افزود: بودجه سالیانه شهرداری شیراز بر اساس این برنامه تعریف می‌شود و ماحصل این رویکرد، تبدیل شدن شورا و شهرداری به نقطه امیدی برای رشد و توسعه شیراز در تمامی ابعاد است.

​رئیس شورای اسلامی شهر شیراز به نگاه تک بُعدی ادوار قبلی شورای شهر اشاره کرد و گفت: در ادوار قبلی، تمرکز هر شورا بر یک مسئله بود. یک شورا فقط به حوزه عمرانی توجه داشت و دیگری روی مبحث فرهنگ تمرکز می‌کرد. اما نقطه مثبت شورای فعلی، توجه به تمامی بخش‌ها و خروج از آن نگاه تک بُعدی است.

وی با اشاره به اینکه پروژه‌های عمرانی شهر در تمام سطح شهر پراکنده شده است، گفت: آنچه برای ما مهم است، رفاه شهروندان و رضایتمندی عمومی است. برای این هدف مقدس، پروژه‌هایی متعدد تعریف و عنوان‌گذاری شده تا در دستور کار قرار بگیرد.

رئیس شورای شهر  از نگاه همه جانبه این شورا با توجه به عدالت در توزیع با هدف بالا بردن رفاه و آسایش و رضایتمندی مردم سخن گفت و افزود: رضایتمندی مردم به عنوان سرمایه‌های اصلی این نظام، تنها هدف ما خدمتگزاران است.

حسینی بیان کرد: نگاه همه جانبه با نگاه عدالت بر توزیع با هدف آسایش مردم به عنوان سرمایه‌های اصلی این نظام و صاحبان اصلی مدیریت شهری شیراز وجود دارد، از این‌رو تمام درآمد شهرداری شیراز که بر مبنای بودجه نگارش شده، توزیع خواهد شد تا عدالت در تمامی مناطق رعایت شود و به مناطق محروم بیشتر توجه خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه این نشست بیان کرد: با همکاری یاوران شورا در محلات، ۲۰۰۰ مشکل احصا و به استاندار تقدیم شد که ۳۹۳ مشکل آن مربوط به شهرداری بود و مابقی توسط استاندار به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد.

وی ادامه داد: از شهرداری شیراز دو انتظار داشتیم، یکی نگاه بلند و برنامه بلندمدت و دیگری اقدامات بزرگ که خوشبختانه اقدامات خوبی در این باره اتفاق افتاده است.

حسینی اضافه کرد: بیش از ۲۰ درصد (۱۲ هزار میلیارد تومان) پروژه‌هایی که در دهه فجر امسال توسط مدیریت شهری به افتتاح می‌رسند و یا عملیات اجرایی آن‌ها آغاز می‌شود، به صورت مستقیم کارکرد فرهنگی و تفریحی دارد.