آذربایجان شرقی » اخبار برگزیده » سر تیتر » مدیریت شهری
کد خبر : 12411
چهارشنبه - ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۸
اسوتچی مطرح کرد:

شهرداری پرداختی به رسانه‌ها بخصوص صدا‌ وسیما را شفاف اعلام کند

محمد حسن اسوتچی گفت : در خواست ما از شهرداری این است که همه هزینه‌ها و پرداختی به رسانه ها بخصوص صدا وسیما را شفاف اعلام کند.

وی با بیان اینکه به استناد قانون شوراها شهرداری موظف است، کل عملکرد شهرداری را از طریق رسانه‌ها به مردم اعلام کند گفت: منظور از کل عملکرد شهرداری صرفا نه درآمد و هزینه‌ها نیست بلکه کل فعالیت مالی شهرداری است.

وی خاطرنشان کرد: این بند مصرح قانون است و از آنجایی که قرار است این مطالب طبق قانون انتشار پیدا کند به هیچ وجه نباید در بیان هزینه‌ها پنهان کاری شود و مهر محرمانه زدن بر هزینه‌ها مستند قانونی ندارد .

عضو کمیسیون تحقیق و نظارت شورا ادامه داد: اتفاقا این قانون، یک قانون حکیمانه است؛ چرا که وقتی ۸۰-۹۰ درصد بودجه را از مردم تامین می ‌شود، لذا ضروری است به ولی نعمتان خود توضیح دهیم .

وی افزود: وقتی این منابع از طریق مردم تامین می‌شود به مردم هم توضیح می دهیم که بودجه جاری چقدر است بودجه عمرانی چقدر است و چقدر هزینه شده و چقدر درآمد داشته و به چه میزان تحقق یافته است و این حق مردم است که بدانند.

اسوتچی گفت: یکی از این موارد بودجه مربوط به حمایت شهرداری از رسانه ها است که ما چند ماه قبل طی نامه رسمی و با امضای رییس محترم شورا درخواست کردیم و در طول این چند ماه جوابی نیامده و دلایلشان این است که در این ارتباط هزینه ای صورت نگرفته است .

وی ادامه داد: این درحالی است که در کارهای اجرایی و مدیریتی این سخن توجیه ندارد چرا که در بودجه تمامی موارد پیش بینی شده است .

وی در پاسخ به این سوال که منظور شما صرفا هزینه پرداخت شده به صداوسیما است در صورتی که به برخی رسانه های مکتوب و پایگاه های خبری مبالغی پرداخت می شود نیز افزود: بله مشخصا در خصوص پرداختی به صداوسیما سوال کردیم و پرسیدیم که مبلغ پیش بینی شده در بودجه مصوب برای صداوسیما چقدر است؟ و اگر مبلغی پیش بینی نشده چگونه صداوسیما ارایه خدمات می کند؟ و از طرفی مبلغی دریافت نمی کند که این خود جای تامل دارد.

این عضو شورای شهر افزود: در خواست ما از شهرداری این است که همه هزینه‌ها و پرداختی به رسانه ها بخصوص صدوسیما را شفاف اعلام کند. چرا که وقتی حتی هزار تومان هم پول خرج می شود با اجازه و تصویب شورا در اختیار شهرداری گذاشته شده است .

وی ادامه داد: این از اختیارات قانونی اعضای شورا هست که بداند تک تک ریال‌های خرج شده توسط شهرداری به کجا و چرا هزینه شده است.

وی در پایان اظهار داشت: امیدواریم بزرگوارانی که به مباحث فرهنگی حساسیت دارند این فرهنگ را جابیندازند که مسایل مالی باید کاملا در اختیار مردم و خصوصا اعضای شورا که نماینده مردم هستند قرار بگیرد و وقتی کسی از اعضای شورا سوال می کند، نگوید که بودجه را بنده در اختیار شهرداری قرار داده ام اما نمی دانم کجا هزینه شده و کجا هزینه نشده است . و امیدواریم در این شورا شفافیت به اجرا گذاشته شود و آن بزرگوارانی که به تمرین دموکراسی معتقدند در عمل به مردم بیان دارند و مردم هم ببیند نتیجه تکیه بر آرای مردم شفافیت می شود .