اخبار برگزیده » استان ها » تیتر 1
کد خبر : 12391
یکشنبه - ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲

تصویب لایجه مالیات بر ارزش افزوده شهرداری ها را تعطیل و شوراها را تشریفاتی می کند

به گزارش شورانیوز ، علیرضا ایزدی نماینده استان خراسان شمالی و رئیس کمیسیون امور اقتصادی و برنامه و بودجه شورای عالی استان ها ، قانون مالیات بر ارزش افزوده فعلی موقت دانست و بیان کرد: اکنون در مجلس سیر دائمی شدن این قانون طی می شود که متاسفانه در این گذر و در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی دستخوش تغییراتی شده و در صورت تصویب در صحن مجلس شهرداری های نیمه تعطیل را به تعطیلی کامل و شوراهای شهر را تشریفاتی می نماید.

وی با بیان اینکه در ماده (۹) لایحه جدید  واژه “عوارض”  حذف شده است و بجای آن از واژه “مالیات” استفاده شده است، اضافه کرد: در مواد (۳۲)،(۳۳) و (۳۴) لایحه جدید ،عبارت ” عوارض آلایندگی واحدهای تولیدی” به عبارت “مالیات سبز” و عوارض “شماره گذاری خودرو” به عبارت “مالیات شماره گذاری” و عبارت “عوارض سالیانه خودرو” به عبارت “مالیات سالانه آلایندگی خودرو ها” تبدیل گردیده است. این تغییرات باعث می شود منابعی که با عنوان “عوارض” ، سهم شهرداری ها و دهیاری ها بوده بین وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی و سازمان حفاظت محیط زیست توزیع شود.

رئیس کمیسیون امور اقتصادی و برنامه و بودجه شورای عالی استان ها افزود: همچنین در موارد (۴۲)،(۴۳) و (۴۴) علاوه بر ایرادات موارد فوق وظایف نظارتی شوراها هم زیر سوال رفته واست.

نماینده خراسان شمالی در شورای عالی استان ها با بیان اینکه در ماده (۵۰) این لایحه شورا به نهادی تشریفاتی بدل شده توضیح داد: وضع هر گونه عوارض بر واردات، کالاها و خدمات را ممنوع کرده است که در صورت تصویب باید فعالیت شوراها و شهرداری ها را تعطیل کرد و همه چیز را دو دستی تقدیم دولت نمود.