اخبار برگزیده » استان ها » خدمات شهری » فارس » مدیریت شهری
کد خبر : 12351
شنبه - ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۲

موافقت با کاهش حق انشعاب فاضلاب و افزایش آب بها در شیراز

به گزارش شورانیوز، سیداحمدرضا دستغیب در حاشیه کمیسیون تلفیق و هماهنگی شورای اسلامی شهر شیراز افزود: افزایش نرخ آب بها با هدف توجه به صرفه جویی در مصرف صورت گرفت.
رئیس کمیسیون تلفیق وهماهنگی شورای اسلامی شهر شیراز در این جلسه گفت: شورای شهر شیراز به توسعه شبکه فاضلاب و فاضلاب‌های لوکال حساسیت دارد و شرکت آبفا باید گزارشی از اقدامات انجام شده را به شورای شهر ارائه کند.
دستغیب خواستار ارائه برنامه‌ جامع آموزش شهروندی با موضوع صرفه جویی در مصرف آب شد و گفت: با نصب بنرهای تبلیغاتی نمی‌توان انتظار داشت مصرف آب بهینه شود.
وی ابراز کرد: این لایحه باید در صحن علنی شورای شهر شیراز به تصویب نهایی برسد.

** تمرکز ساختمانی و ترافیک
به گزارش روابط عمومی شورای شهر شیراز، همچنین بررسی آخرین وضعیت پیوست ترافیکی پروژه ساختمان جدید شهرداری شیراز نیز در دستور کار این کمیسیون قرار گرفت.
دستغیب نیز در این زمینه گفت: شهرداری برای کاهش هزینه‌ها در نظر دارد که ساختمان های خود را متمرکزکند اما باید وضعیت ترافیکی، حمل و نقل، نیروهای ساکن در ساختمان و همچنین تعاملات شهرداری با سایر سازمانها نیز مورد توجه ویژه باشد.
وی افزود: مقرر شد این موضوع با حضور شهردار شیراز در کمیسیون تلفیق و هماهنگی شورا بررسی شود.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه این جلسه گفت:معاونت‌های شهرداری شیراز باید در این ساختمان مستقر شوند اما این ساختمان از لحاظ مطالعات ترافیکی، پدافند غیر عامل و دسترسی‌ها دچار مشکل است.
نواب قائدی به لزوم بررسی این موضوع در کمیسیون عمران اشاره کرد و افزود: هم اکنون برای تامین یکهزار و ۸۰۰ پارکینگ این ساختمان به ۷۷ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
ساختمان جدید شهرداری شیراز در خیابان ساحلی جنوبی در حال احداث است.