اخبار برگزیده » استان ها » البرز » مدیریت شهری
کد خبر : 12347
شنبه - ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۸

زلزله کلانشهر کرج را تهدید می کند/ارائه لایحه پیشگیری و مدیریت بحران

به گزارش شورانیوز ، « احدالله احمدی پرگو» در آئین رونمایی از نقشه گسل های کرج که شنبه (۱۹ آبان) در شهرداری کرج برگزار شد، گفت: خطر زلزله همچنان شهر کرج را به دلیل محصور شدن در میان گسل های زلزله تهدید می کند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج افزود: لایحه ای به منظور پیگیری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران از طرف این نهاد به شورای شهر ارائه می شود که بر مبنای این لایحه پیش بینی و برنامه ریزی هایی در رابطه با کاهش خطرات زلزله در نظر گرفته شده است.

وی با بیان این مطلب که طرح جامعه کاهش خطرپذیری زمین لرزه مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته است، توضیح داد: طرح مطالعاتی لرزه خیزی با هدف بررسی ژئوتکنیک لرزه ای و آسیب پذیری انجام گرفته است.

احدی پرگو افزود: تحلیل خرابی های ممکن، تعیین فضاهای تخلیه امن منطقه ای، شناخت راه های اظطراری، مدیریت بحران از چارچوب های مورد نظر از محورهای این طرح است.

طرح باز آفرینی شهری به عنوان یکی از طرح های مطالعاتی مطرح شد که در این رابطه احدی پرگو مطرح کرد: مدیریت شهری کرج در امر پروژه های عمرانی و شهری، طرح بازآفرینی شهری را که برگرفته از مطالعات این حوزه است، مورد نظر قرار می دهد.