اخبار برگزیده » استان ها » گیلان » مدیریت شهری
کد خبر : 12326
سه شنبه - ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰

حامد عبداللهی شهردار رشت شد

به گزارش شورانیوز ، شصت ویکمین جلسه شورای شهر رشت صبح امروز با دستور انتخاب شصت و ششمین شهردار این شهر برگزار شد.

امیرحسین علوی رئیس شورای شهر رشت در این جلسه با اشاره به فوت پدر سخنگوی شورای شهر، اظهار کرد: امروز مجموعه شورا داغدار فوت پدر همکارمان است و از این جا برای بازماندگان طلب صبر می کنیم.

وی با بیان اینکه همه اعضای شورا بر اساس قسمی که خورده اند و اعتمادی که مردم به آن ها کرده اند وظایفی دارند، گفت: اختلاف در بین اعضا نباید طوری بشود که مردم فکر کنند شورای اسلامی در انجام کارهای خود مانده است.

علوی در ادامه با بیان اینکه شورا کمکی دریافت نمی کند، افزود: در بسیاری از حوزه ها، شورای اسلامی شهر رشت به کمک همگان شتافته اما کمتر با اعضای شورا این همراهی شده است.

رئیس شورای شهر رشت با بیان اینکه مردم باید بدانند اعضای شورا به راحتی به کار خود ادامه نمی دهند، اذعان کرد: اعضای شورا با چنگ و دندان کار می کنند تا حافظ این مردم و شهر باشند.

وی با اشاره به اینکه اگر شورا به هر دلیلی نتوانسته به یک تصمیم برسد در راستای رسیدن به یک انتخاب مناسب است، افزود: درخواست ما از همه بزرگان و دست اندکاران فعالیت های این شهر و استان این است که کمی خود را جای ما بگذارند.

 

حاجی پور: خانه و زندگی ام را برای کمک به داماش می دهم

پس از سخنان رئیس شورا لایحه حمایت از تیم سپیدرود به مبلغ ۹۰۰ میلیون تومان قرائت شد که حاجی پور با بیان اینکه اگر مرهم بر زخم نمی گذارید نمک هم نپاشید گفت: به سپیدرود کمک کنید، این تیم عشق جوانان رشت و یک تیم لیگ برتری است.

حاجی پور با بیان اینکه مالک داماش نیستم اما تمام زندگی خود را برای داماش گذاشته ام گفت: با خدا معامله کرده ام و با عشق جوانان این شهر عشق می کنم.

فرهام زاهد دیگر عضو شورای شهر رشت با اشاره به اینکه ۲میلیارد تومان بودجه برای سپیدرود، داماش و سایر انجمن های ورزشی مصوب شده است، بیان کرد: این تیم ها یک سرمایه اجتماعی بسیار گران بها است و باید در زمان نیاز این تیم ها به آنها کمک کنیم.

وی افزود: وظیفه تک تک ما است که به این تیم ها کمک کنیم و نباید آنها را در بروکراسی اداری وارد کنیم، گفت: حاجی پور مالک داماش نیست و فقط عضو هیات مدیره است.

عضو شورای شهر رشت در ادامه تصریح کرد: اکنون زمانی است که می توانیم حتی یک قدم کوچک برای تیم ها برداریم و امیدوارم هر چه سریع تر به داد تیم های این شهر برسیم.

 

ذاکری: آیا استاندار باید فقط در روز جشن و پیروزی برای مردم دست تکان دهد؟

بهراد ذاکری با بیان اینکه شورای شهر رشت بسیار مورد حملات قرار می گیرد گفت: آیا استاندار باید فقط در روز جشن و پیروزی برای مردم دست تکان دهد؟ کاش یک نفر به آقای استاندار بگوید که وقتی نامه نگاری میشود وقت جواب دادن بگذارد و جواب عضو شورای شهر را به عنوان نماینده مردم بدهد.

احمد رمضانپور عضو شورای شهر رشت نیز با اشاره به اینکه این ها هزینه هایی نیستند که بتوان به عقب انداخت، عنوان کرد: وضعیت بودجه را می دانیم و اکنون از شهرداری انتظار داریم.

 

تصویب یک فوریت لایحه کمک به سپیدرود و داماش با اکثریت آرا

 

در ادامه یک فوریت لایحه کمک به تیم سپیدرود و داماش با اکثریت آرا تصویب شد.

همچنین درخواست دوفوریتی خرید ماشین آلات آتش نشانی توسط رئیس شورا قرائت شد که طرح یک فوریتی این لایحه نیز مورد تایید واقع شد.

همچنین طرح یک فوریتی جابجایی دکه های در سطح شهر تا عرض ۵۰ متر توسط اعضای شورا تایید شد.

در ادامه این جلسه رأی گیری برای انتخاب شهردار رشت برگزار شد.

سرانجام حامد عبداللهی ۶رأی و جمشید رسایی ۴رأی آورد و یکی از اعضای شورای رأی سفید داد و حامد عبداللهی با ۶ رأی اعضای شورا به عنوان شصت و ششمین شهردار رشت انتخاب شد.

امیر حسین علوی رییس شورای شهر رشت در ادامه، گفت: حامد عبداللهی به عنوان شهردار منتخب شورای اسلامی شهر رشت مورد اعتماد مردم خواهد بود و باید برای انجام امور با وی نهایت همکاری را داشته باشیم.

در ادامه شصت و یکمین جلسه شورای شهر رشت لایحه کمک و مساعدت مالی به اداره آموزش و پرورش کودکان استثنائی قرائت شد که طرح یک فوریتی آن تایید شد.