اخبار برگزیده » استان ها » اقتصادی » تهران » مدیریت شهری
کد خبر : 12320
سه شنبه - ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۸

کلید حل مشکلات تهران توجه به بودجه و مالیه شهری

به گزارش شورانیوز ، مجید فراهانی روز سه شنبه در جریان نود و هشتمین جلسه علنی شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور خود نسبت به وضعیت بودجه مالیه شهری واکنش نشان داد و گفت: با توجه به وضعیت اقتصاد ایران ما در شورای شهر تهران باید برای پیش گیری از تحمیل هزینه های مضاعف اداره شهر و شهرداری به شهروندان پایتخت چاره اندیشی کنیم، چرا که مسئولیت ما فقط اداره شهرداری نیست.
وی گفت: شورا در برابر رونق، رشد اقتصادی، کارآفرینی و ایجاد اشتغال برای جوانان شهرمان برپایه فرصت های اقتصادی تهران مسئول است.
فراهانی افزود: در سال ۱۳۹۶ و پیش از بازگشت تحریم ها شهرداری تهران با کسری بودجه ۱۷ درصدی مواجه بود، مطمئناً شرایط اقتصادی فعلی و کاهش درآمد واقعی به نسبت قیمت های ثابت شهرداری ما فقط با چالش کسری بودجه مواجه نخواهیم بود،بلکه کاهش قدرت خرید شهرداری و بالا رفتن قیمت ها ما را درگیر عارضه متوقف شدن و رشد کند پیشرفت فیزیکی پروژه های عمرانی و عدم آغاز هرگونه پروژه جدید خواهد کرد.
این عضو شورا اظهار داشت: برای مواجهه با این چالش باید راه حلی یافت تا در سایه حل آن اعتماد مردم به انتخابشان در انتخابات اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ و انتخاب ما به عنوان منتخبانشان حفظ شود.
فراهانی، بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد تنها راه نجات شهرداری ها از چرخه هزینه های فزاینده عنوان کرد.
وی گفت: همچنین کاهش هزینه های اداره شهر ،باید به یک مطالبه عمومی شهروندان تبدیل شود.
فراهانی اظهار داشت: تا زمانی که شهروندان از شورا و شهرداری مطالبه ای در حوزه کاهش هزینه های اداره شهر نداشته باشند، ما شاهد اداره گران شهر خواهیم بود.
وی در ادامه ارایه راهکارهای رفع مشکلات اقتصادی شهر بیان کرد: سرمایه گذاری باید در کانون توجه شورا و شهرداری قرار گیرد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا افزود: همچنین ایجاد درآمدهای پایدار شرط لازم تداوم ارائه خدمات شهری برای ساکنین شهرها است.
وی گفت: توجه به ایجاد و احیای درآمدهای پایدار شهرداری هاست، امری که غفلت از آن زمینه ساز بحران مالی شهرداری های کشور را رغم خواهد زد.