اخبار برگزیده » استان ها » اقتصادی » تهران » مدیریت شهری
کد خبر : 12316
سه شنبه - ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۹

شهردار برای تغییر وضعیت استخدامی برخی افراد توضیح دهد/لزوم رعایت کامل مصوبات شورا در خصوص ارائه تفریغ بودجه سال ۱۳۹۵

به گزارش شورانیوز ، مرتضی الویری روز سه شنبه در نود و هشتمین جلسه علنی شورای شهر تهران افزود: مصوبه‌ای با عنوان تفریغ بودجه سال ۹۵ ‌در جلسه ۲۲ خرداد شورا به تصویب رسید که در آن تکالیفی را در خصوص انحرافات مساعد و نامساعد عملکرد بودجه سال ۹۵ عنوان شده بود.
وی ادامه داد: ارائه گزارش تفریغ بودجه سازمان ها و شرکت ها به صورت جامع‌تر از جمله این تکالیف بود که هیچ یک از این نکات در تفریغ بودجه ارائه شده از سوی شهرداری تهران لحاظ نشده است.
به گفته الویری، قرار بود تا عملکرد ریالی و عملکرد مقداری هر یک از بخش‌های شهرداری تهران در اختیار حسابرس منتخب شورا قرار داده شوند تا حسابرس با بهره گیری از کارشناسان رسمی نسبت به ارائه گزارش تفریغ بودجه در چارچوب استانداردهای حسابرسی عملکرد مدیریت اقدام کند.
وی تصریح کرد: بر اساس مصوبه شورا مقرر شده بود تا شهرداری اطلاعات مربوط به مازاد درآمد بر هزینه‌ سالهای ۹۴ و ۹۵ را مشتمل بر جزییات نحوه عملکرد و چگونگی هزینه کرد ذخیره یا سایر اطلاعات مورد نیاز را در اختیار حسابرس منتخب شورا قرار دهد که این موارد نیز توسط شهرداری انجام نشده است.
الویری خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت های زمانی، شهرداری تهران نسبت به رعایت کامل مصوبه شورا اقدام کند.

شهردار برای تغییر وضعیت استخدامی برخی افراد توضیح دهد
عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شپرای شهر تهران با بیان تذکری خواستار توضیح شهردار تهران در رابطه با تلاش برای تغییر وضعیت استخدامی تعدادی از افراد مامور به خدمت برای شهرداری شد.
الهام فخاری روز سه شنبه در جریان نود و هشتمین جلسه شورای شهر تهران اظهار داشت: در شرایط نقل و انتقال شهردار تهران اخباری مبنی بر تلاش برای تغییر وضعیت استخدامی تعدادی از افراد مامور به خدمت شهرداری به وضعیت مستخدم شهرداری شنیده می‌شود.
وی گفت: در شرایط نقل و انتقال که شرایط مهمی است، تقاضا می‌کنم ریاست محترم شورا موضوع را با حساسیت بیشتری پیگیری کنند و شهردار در خصوص این موارد توضیح دهد.
محمدعلی افشانی بر اساس قانون تا ۲۴ آبان شهردار تهران است.

شهرداری تهران هرچه زودتر بودجه انقباضی به شورا ارائه دهد
عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به آغاز تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ایران از شهرداری خواست در اسرع وقت، بودجه انقباضی خود را به شهرداری ارائه دهد.
زهرا نژادبهرام روز سه شنبه در نود و هشتمین جلسه علنی شورای پنجم شهر تهران همچنین از مسئولان شهرداری خواست که نسبت به کنترل روز بازارها اقدام عاجل صورت دهد.
وی ادامه داد: در این شرایط شهرداری بازارهای توزیع محصولات کشاورزی و دامی(میادین) را بصورت محدود گسترش دهد و خدمات عمومی و حمل ونقل عمومی را بیشتر کند.
به گفته نژادبهرام، ضروری است شهرداری فضای نشاط و شادی را با آغاز ماه ربیع الاول، توسعه و گسترش دهد.
وی همچنین با اشاره به آغاز دور دوم تحریم های آمریکا علیه ایران، درخواست کرد شعار همه با هم باشیم را عملیاتی کنیم.
به گفته نژادبهرام، امروز، روز تعامل مشترک ملت و دولت و روز همگرایی ملی است.
نژادبهرام با هم بودن، کنترل قیمت ها با گسترش روحیه مشارکت، همگرایی و نشاط جمعی را راه حل برون رفت از این پیچ تاریخی خواند.