آذربایجان شرقی » اخبار برگزیده » استان ها » فرهنگی ، اجتماعی » مدیریت شهری
کد خبر : 12313
سه شنبه - ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۲

لزوم توسعه مناسبات فرهنگی و اقتصادی تبریز با ارزروم

به گزارش شورانیوز ، مهندس ایرج شهین باهر در دیدار سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در ارزروم با تاکید بر لزوم توسعه مناسبات فرهنگی و اقتصادی تبریز با ارزروم گفت: نزدیکی تبریز و ارزروم فرصتی بسیار مناسب برای تحقق این مهم است و باید به نحو احسن از مزایای آن بهره ببریم.

وی از آمادگی تبریز برای برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی همچون هفته فرهنگی تبریز در ارزروم خبر داد و عنوان کرد: گردشگری از جمله موضوعات بسیار مهمی است که بهتر است با اتخاذ تدابیر مناسب ، برای جذب گردشگر به تبریز از ارزروم و بالعکس تلاش کنیم.

وی با اشاره به خواهرخواندگی تبریز و ارزروم با یکدیگر ابراز کرد: علی رغم این رویداد خوب فرهنگی، متاسفانه آن چنان که باید و شاید، اقدام خاصی در این زمینه انجام نشده و انتظار داریم از این پس شاهد برنامه های عملیاتی در راستای معرفی هرچه بهتر و بیشتر دو شهر باشیم.

 شهردار کلانشهر تبریز در ادامه خواهان برگزاری نمایشگاه های مختلف با عنوان کفش و چرم تبریز و … در ارزروم شد و تصریح کرد: این آمادگی را داریم که در پارک ها و فضاهای مختلف فرهنگی تبریز نیز مکان هایی را برای برگزاری نمایشگاه های مختلف در اختیار ارزروم قرار دهیم.

تلاش برای راه اندازی پرواز تبریز- ارزروم و بالعکس، معرفی فرصت های سرمایه گذاری تبریز در ارزروم و تلاش برای جذب سرمایه گذار و … از دیگر موضوعاتی بود که مهندس شهین باهر در این دیدار صمیمی  به آن ها اشاره کرد.

گفتنی است؛ در پایان این دیدار، مهندس شهین باهر، کتاب نفیس “تبریز” را به سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در ارزروم اهدا کرد.