اخبار برگزیده » استان ها » چهار محال و بختیاری » مدیریت شهری
کد خبر : 12305
دوشنبه - ۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲

شوراهای اسلامی با ارائه گزارش عملکرد از هجمه های بی مورد مردم جلوگیری نمایند/شوراها مورد بی مهری مسئولین قرار گرفته

به گزارش شورانیوز ، رحمت اله حکمی در جلسه فوق العاده شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه از مهم ترین وظایف شوراهای اسلامی فرادست بررسی پیشنهادات واصله، تعیین اولویت و ارجاع آنها به مقامات ذیربط و اعلام نارسایی ها و اشکالات نهادها و سازمان ها در اجرای حدود اختیارات و وظایف شوراها به مسئولین مربوطه و پیگیری انها می باشد ، اظهارداشت: شوراها مورد بی مهری مسئولین قرار گرفته و اگر درارگانی  طرحی و یا پیشنهادی ارائه نمایند با کمال تعجب به این جمله که شما چه کاره اید برخورد می نمایند!

وی افزود: با توجه به اینکه شوراهای اسلامی نماد عدم تمرکز محلی یا سرزمینی در اداره امور کشور هستند و همچنین نقش بسزایی در کاستن حجم کار دولت مرکزی ایفا می کنند از اهداف اصلی این نظام سپردن امور ملی به سازمان ها و نهاد های وابسته به دولت مرکزی و امور محلی به نمایندگان منتخب محل است  لذا قانون دارای ایراداتی است و باید در کنار واگذاری اختیارات به شوراها از اختیارات دولت کم کند.

عضو شورای اسلامی استان تصریح کرد: هجمه های وسیعی که با انگیزه های مختلف به شوراها و مدیریت شهری می شود، گاهاً مشاهده می شود که با واقعیت های موجود فاصله دارد و شوراهای اسلامی باید عملکردی شفاف را به مردم ارائه و از این هجمه ها جلوگیری نمایند.

شوراهای اسلامی شکل نوینی از ریش سفیدی برای ایجاد صلح و سازش بین طرفین

صادق عالیپور، در جلسه فوق العاده شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه شوراهای اسلامی مطالبه گر نیاز جامعه شهری و روستایی حوزه انتخابیه خود می باشند اظهارداشت: بعضاً مصوباتی در جلسات کارگروه های استانی و شهرستانی و حتی کشوری مصوب می گردد که حاکی از کم نمودن اختیارات شوراهای اسلامی است.

وی در جهت تثبیت جایگاه شوراها گفت: قبل از قانونگذاری در ایران حل اختلافات محله ها توسط حکام شرعی و مجتهدینی صورت می گرفت که منصوب حکومت نبودند و ضمانت حکم آنان ریش سفیدان و معتمدان بودند. امروز شوراهای اسلامی  شکل نوینی از ریش سفیدی برای ایجاد صلح و سازش بین طرفین دعوا هستند و این بر همگان روشن و مبرهن است.

عضو شورای اسلامی استان چهار محال و بختیاری درپی اخبار منتشر شده در خصوص تخلفات شوراهای اسلامی در کشور تصریح کرد: با توجه به اینکه پنج دوره از تشکیل شوراها می‌گذرد؛ شوراها هنوز به جایگاه بایسته خود دست پیدا نکرده اند و بعضاً اعمال خلاف قانون و شرع برخی از اعضای شوراهای اسلامی سایر اعضا را نیز درگیر و اذهان عمومی را متشنج نموده ، لذا از نمایندگان در شورای عالی استانها انتظار است به جد با این گونه موارد برخورد و با انتشار بیانیه و … حق سایر شوراهای اسلامی را پس گیرند.