اخبار برگزیده » استان ها » البرز » مدیریت شهری
کد خبر : 12300
دوشنبه - ۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴

حل مشکلات کرج نیازمند عزم همگانی

به گزارش شورانیوز ، عباس زارع ظهر دوشنبه در جلسه شورای اداری استان البرز با اشاره به اینکه امروز شاهد وحدت در شورای شهر کرج هستیم، گفت: خوشبختانه حکم شهردار کرج در کوتاه‌ترین زمان ممکن از سوی وزارت کشور ابلاغ شد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه شورای شهر کرج طی یک سال گذشته با تمام توان در حال تحقق قانون و شعارهای انتخابی بوده است، گفت: اولین شهردار کرج در دوره پنجم شورای شهر کرج پس از شش ماه مسئولیت به دلایل مختلفی استعفا داد.

رئیس شورای شهر کرج بابیان اینکه پس از استعفای علی‌اصغر نصیری، سرپرست برای شهرداری انتخاب شد، گفت: محمدرضا احمدی‌نژاد یکی از معاونان شهردار عهده‌دار مسئولیت شهرداری شد و انصافاً با اشراف به امور شهری سعی کرد بهترین خدمات به مردم ارائه شود.

زارع در بخش دیگری با اشاره به اینکه سیروس شفقی فرماندار کرج گزینه سوم شورای شهر برای تصدی این پست بود، گفت: وزارت کشور به دلیل حساسیت مسئولیت وی با حضورش در شهرداری کرج مخالفت کرد.

وی به ادامه روند انتخاب شهردار توسط شورا اشاره کرد و گفت: نمایندگان مردم در شورای شهر مدیری جوان و بومی را برای تصدی پست شهرداری انتخاب کرد که خوشبختانه حکمش از سوی وزارت کشور در کوتاه‌ترین زمان ممکن ابلاغ شد.

رئیس شورای شهر کرج برای شهردار جوان آرزوی توفیق در خدمت به مردم کرد و گفت: امید است ازاین‌پس شاهد اتفاقات خوب در سطح شهر باشیم.

زارع در بخش دیگری با اشاره به مشکلات شهر کرج، گفت: این کلان‌شهر با مشکلات متعددی ازجمله پروژه‌های نیمه‌کاره مانند مترو روبه‌رو است.

وی با اشاره به اینکه کرج با مشکل آلودگی هوا مواجه است و از کلنگ زنی پروژه متروی کرج بیش از یک دهه می‌گذرد و این پروژه هنوز به بهره‌برداری نرسیده است، گفت: متأسفانه این پروژه با مشکل تأمین مالی روبه‌رو است.

رئیس شورای شهر کرج در ادامه به مشکلات اجتماعی کلان‌شهر کرج اشاره کرد و گفت: مهاجرپذیری استان البرز باعث شده که مشکلات زیادی را شاهد باشیم ازجمله این مشکلات تشکیل محلات حاشیه‌ای در شهر است.

زارع ابراز تأسف کرد که کرج شهر پاکیزه و آراسته‌ای نیست، گفت: حل مشکلات این شهر نیازمند عزمی همگانی است و تنها از عهده مدیریت شهری برنمی‌آید.