اخبار برگزیده » استان ها » اصفهان » مدیریت شهری
کد خبر : 12289
دوشنبه - ۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳

فرونشست برای اجرای پروژه‌های زیرزمینی اصفهان تهدید کننده است

به گزارش شورانیوز ، امیراحمد زندآور جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان در نطق پیش از دستور خود ضمن قدردانی از شهرداری اصفهان برای ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی و با بیان اینکه از همه دستگاه‌ها انتظار می‌رود نسبت به پدافند غیرعامل توجه داشته باشند، اظهار کرد: باید در همه پروژه‌های شهری به‌ویژه پروژههای بزرگ همچون خط دو قطار شهری، سالن همایش‌ها، رینگ چهارم ترافیکی و …. استانداردهای پدافند غیرعامل رعایت شود.

وی همچنین به روز جهانی شهرها، مصادف با ۹ آبان اشاره کرد و ادامه داد: ضروری است که شهرداری با همکاری دفتر برنامه اسکان بشر ملل متحد آیین گرامیداشت روز جهانی شهرها را برگزار کند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان همچنین به عواقب خشکسالی زاینده‌رود اشاره کرد و گفت: از مهمترین مخاطرات ایجاد این بحران پدیده فرونشست است که باید در حوزه زمین‌شناسی بیش از گذشته به این موضوع پرداخته شود.

وی با بیان اینکه هر گونه فرونشست در اصفهان همه پروژه‌ها و به‌ویژه پروژههای زیرزمینی از جمله مترو و شبکه فاضلاب را تهدید می‌کند، ادامه داد: در این راستا باید توجه داشت که گزارشهایی مبنی بر فرونشست در شمال اصفهان ارائه شده است که باید بررسی‌های لازم در این زمینه انجام شود.

زندآور با بیان اینکه “تاب‌آوری شهری” امسال شعار روز جهانی شهرها است، افزود: باید در اصفهان به این موضوع توجه ویژه شود .

وی همچنین به لزوم توجه به احیای بافت فرسوده اشاره کرد و ادامه داد: بر اساس برنامه پنج‌ساله کشور هر سال باید ۱۰ درصد بافت‌های فرسوده شهرها بازسازی شود و باید به این امر برای اینکه یک‌چهارم شهر اصفهان بافت فرسوده است توجه شود.