اخبار برگزیده » استان ها » فرهنگی ، اجتماعی » همدان
کد خبر : 12287
دوشنبه - ۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸

انتخاب همدان به عنوان نخستین شهر سبز پایدار جهان اسلام

به گزارش شورانیوز ، مهران حاجیان اظهار کرد: بوستان جنگلی ولایت که در زمینی به مساحت ۱۰۱ هکتار در بهترین نقطه سوق الجیشی همدان بین تپه‌های عباس‌آباد و روستای حیدره واقع شده و پروژه بزرگ شهرک توریستی اکباتان با دو دسترسی در مساحتی ۲۷۲ هکتاره در کنار سد اکباتان همدان قرار دارد که پتانسیل بالایی برای انواع پروژه‌ها دارد.

وی با بیان اینکه همدان به عنوان نخستین شهر سبز پایدار جهان اسلام انتخاب شده و دبیرخانه آن نیز در همدان مستقر است، ادامه داد: در حال حاضر در شهر همدان حدود ۵۰ مگاوات برق از طریق انرژی خورشیدی تولید می‌شود. همچنین برای این منظور دو قطعه زمین ۲۰۰ هکتاری پیش‌بینی شده و مطالعات آن در حال انجام است تا برای مشارکت در اختیار سرمایه‌گذاران گذاشته شود. در زمینه تولید برق از طریق انرژی خورشیدی با شرکت‌های بلغاری، اتریشی، آلمانی، اسپانیایی و همچنین سرمایه‌گذاران داخلی و از همه مهم‌تر با چندین شرکت مالزیایی و چینی ارتباطات خوبی گرفته‌ایم.

سرپرست سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری همدان افزود: پروژه‌های گردشگری و بوم‌گردی که همه به‌صورت مشارکتی در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد، تولید برق از انرژی خورشیدی، ساخت شهربازی، شهر توریستی و … می‌تواند به‌عنوان درآمد پایدار برای شهرداری محسوب شود. همچنین برای احداث شهرک صنعتی شهرداری اقدامات بسیار خوبی انجام داده‌ایم و در ابتدا سه طرح برای این شهرک برنامه‌ریزی شده است.