اخبار برگزیده » استان ها » تیتر 3 » فرهنگی ، اجتماعی » قزوین » مدیریت شهری
کد خبر : 12272
چهارشنبه - ۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۰

ساماندهی کودکان کار سیکل معیوبی را طی می کند

به گزارش شورانیوز ، مهدیه سادات قافله باشی روز چهارشنبه در نشست کارگروه فرهنگی اجتماعی استان قزوین که با موضوع ساماندهی کودکان کار برگزار شد،افزود: ساماندهی کودکان کار در استان سیکل معیوبی را طی می کند چرا که با وجود ورود دستگاه های مربوطه از جمله نیروی انتظامی، شهرداری و بهزیستی در این خصوص باز هم شاهد بازگشت این کودکان به کار در خیابان ها هستیم.
وی اضافه کرد: از سوی دیگر نیز روحیه انسانی و اسلامی جامعه نیز نمی تواند نسبت به این کودکان بی توجه باشد.
قافله باشی از تبریز به عنوان نمونه یکی از شهرهای بدون متکدی و کودک کار یاد کرد و ادامه داد: این شهر در راستای ساماندهی متکدیان و کودکان کار از ظرفیت خیران به طور ویژه استفاده کرده که می توان از این تجربه الگوگیری کرد.
وی همچنین گفت: در حال حاضر سمن ها و تشکل های مختلفی در حوزه کودکان کار وجود دارند که می توان از ظرفیت های آنها استفاده کرد.
قافله باشی با تاکید بر تولید مستند و فیلم های کوتاه در صدا و سیما و فضای مجازی با هدف آگاه سازی جامعه نسبت به این معضل اجتماعی، گفت: برنامه سازی و اطلاع رسانی در خصوص کودکان کار بهتر است جزو وظایف صدا و سیما قرار بگیرد.
وی ادامه داد: همچنین می توان با درگیر کردن اصناف از ورود کودکان به کار در ساخت و سازها و یا اماکنی مانند رستوران ها جلوگیری کرد.
رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قزوین در ادامه از طرح پیشنهادی یکی از تشکل های زیر مجموعه بهزیستی به شورا خبر داد و افزود: این طرح در حوزه اشتغال خانواده های کودک کار است که توسط سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اجرا خواهد شد.