اخبار برگزیده » استان ها » تهران » مدیریت شهری
کد خبر : 12261
سه شنبه - ۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۶

در مدیریت شهری جدید، راه فساد و رانت بسته است

به گزارش شورانیوز ، رییس کمیته اقتصاد و تنظیم مقررات شورای اسلامی شهر تهران در نشست مدیران سرمایه گذاری مناطق و سازمان ها بر اهمیت چنین نشست هایی تاکید کرده و اظهار امیدواری کرد: تکرار و گسترده شدن این جلسات و نشستها جایگاه سرمایه گذاری را در شهر و شهرداری تهران احیا می کند.

میرلوحی با عنوان این مهم که دنیای امروز دنیای رقابت است، گفت: در دنیای رقابت، مهم ترین عنصر و معیار برتری، رشد و توسعه اقتصادی است که در سایه سرمایه گذاری های هدفمند حاصل می شود و هر کشور و شهری که بتواند در امر سرمایه گذاری و نهایتا تولید ثروت بر سایر رقبا پیشی بگیرد در عرصه بین المللی نیز قدرت چانه زنی بالاتری خواهد داشت و در این راستا شهر تهران باید با تمام توان وارد مسیر توسعه اقتصادی شود.

 

میرلوحی با ابراز تاسف از فضای حاکم بر اقتصاد شهر تهران بیان کرد:  متاسفانه وجود تهدیدها و مشکلات باعث شده است که شهروندان و مسئولین از فرصت ها و نقاط قوت موجود در شهر تهران چشم بپوشند.

 

رییس کمیته اقتصاد و تنظیم مقررات شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه شهر تهران ظرفیت ها و پتانسیل های بی شماری را در خود جای داده است، بیان کرد: نباید دنیای فرصت ها و ظرفیت ها را با پرده مشکلات و تهدیدها پوشاند.

 

وی خاطر نشان کرد: بایستی شهر تهران و زیبایی هایش را از زیر دود و گرد و غبار بیرون بیاوریم تهران نباید به نام شهر آلودگی ها شناخته شود بلکه باید به عنوان شهر فرصت ها شهر زیبایی ها و شهری پیشرو و پیشگام توسعه شناخته شود. برند تهران باید باز تعریف شود احیا شود و در این راه باید به استقبال ایده ها برویم و تمام ایده ها را بررسی کنیم و به کار بگیریم.

 

میرلوحی با بیان اینکه دیگر منابع نفتی رو به اتمام هستند و دنیای امروز دنیای اقتصاد مواد خام نیست تاکید کرد که بایستی از فرصت های امروزپلی به آینده بزنیم، آینده نسل های بعدی در گرو تصمیمات امروز ماست باید با نگاهی فراختر به موضوعات نگاه کنیم فراختر بیاندیشیم و به استقبال فرصتها برویم شهروندان و مسئولین باید بدانیم که علت عدم توسعه و پیشرفت هر شهر و کشوری به خاطر نگاه محدود ساکنان آنجاست باید این نگاه راتغییر داد.

 

باید به استقبال سرمایه گذاران برویم

میرلوحی با انتقاد از رویه مدیریت شهری پیشین بیان کرد: من از روند پیشین گله مند هستم سئوال اینجاست که بیش از ۱۷۰۰ ملک که متعلق به شهر و شهروندانش است به غیر واگذار شده است و در این مجموعه کارشناس و مدیری پیدا نشد که اعتراضی بکند، سبکی از مدیریت شهری در گذشته به وجود آمد که ماحصل فعالیتش بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان بدهی شد و ما مصمم هستیم که این رویه باید تغییر پیدا کند. باید به سمت جذب مشارکت بخش خصوصی برویم باید شهروندان در اداره امور به صورت واقعی مشارکت داده شوند مدیران باید به سوی درآمدزایی بروند و نباید فقط منتظر دریافت بودجه باشند و فعالیتشان را منوط به دریافت بودجه کنند. باید به استقبال سرمایه گذاران برویم، بافت های فرسوده را با ساخت هتل و سرمایه گذاری های گردشگر محور احیا کنیم و خلاصه اینکه باید شهر تهران را کارگاه تولید ثروت اقتصادی و اجتماعی بکنیم.

 

رییس کمیته اقتصاد و تنظیم مقررات در انتها با اشاره به اینکه مدیران شهرداری و کارشناسان در جذب سرمایه گذار و توسعه فعالیت های اقتصادی آزادی کامل دارند گفت: همه درهای فعالیت اقتصادی را بر آنان خواهیم گشود و راه را برای توسعه فعالیت های اقتصادی هموار خواهیم کرد و در مدیریت شهری جدید تنها و تنها راه فساد و رانت بسته است.