اخبار برگزیده » استان ها » تیتر روز » مدیریت شهری » همدان
کد خبر : 12152
شنبه - ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۹

الکترونیکی شدن امور فساد و رانت را در شهرداری به صفر می‌رساند

به گزارش شورانیوز ، حمید بادامی‌نجات صبح شنبه در جمع رئیس و اعضای شورای شهر عنوان کرد: در حوزه فناوری اطلاعات شهرداری‌ هرچقدر هزینه شود، چند صد برابر آن، بازگشت سرمایه خواهد داشت به طوری که اگر تمام پروژه‌های عمرانی شهر را متوقف کنیم و به امور فناوری بپردازیم، مجموعه شهرداری ضرر نخواهد کرد.

وی با اشاره به تخصص نیروهای فناوری شهرداری افزود: بخش اعظمی از امور شهرداری توسط این سازمان پشتیبانی می‌شود که امیدواریم تمامی خدمات پیش بینی شده در زمان مناسب برای عموم مردم به بهره‌برداری برسد.

بادامی‌نجات ادامه داد: جامعه و شهر همدان روز به روز رو به پیشرفت است و باید مجموعه مدیریت شهری را دائماً با تکنولوژی ‌روز همگام سازیم که این مهم و همچنین انتظارات مردم، وظیفه سنگین‌تری بر دوش سازمان فناوری اطلاعات شهرداری همدان خواهد گذاشت.

وی با اشاره به موقعیت استراتژیک شهر همدان، گفت: این ظرفیت در همدان وجود دارد که به عنوان پایلوت شهر الکترونیک در کشور شناخته شود؛ بنابراین انتظار می‌رود همدان توسط سازمان فاوا شهرداری به سمت شهر هوشمند پیش برود.

بادامی‌نجات با بیان اینکه الکترونیکی شدن روند کارها، فساد و رانت را در آن مجموعه به صفر می‌رسد؛ عنوان کرد: راه‌اندازی سیستم یکپارچه مدیریت شهری به منظور روان‌سازی عملکرد نیروهای انسانی و سهولت ارائه خدمات به شهروندان جزو نیازهای غیرقابل چشم‌پوشی است که امسال جدی‌تر ورود پیدا کرده‌ایم.

نایب رئیس شورای شهر همدان همچنین با تأکید بر برون‌سپاری و الکترونیکی کردن امور مدیریت شهری، افزود: با توجه به مزایای اجرای این امور در شهر انتظار داریم خدمات شهرداری به صورت الکترونیکی، برون‌سپاری و حضوری ارائه شود.

بادامی‌نجات از راه‌اندازی سامانه مدیریت مصوبات شورای شهر همدان در آینده نزدیک خبر داد.

وی با اشاره به ضرورت صدور کارت شهروندی در شهر همدان به منظور ارائه خدمات شهرداری، گفت: کارت بلیت‌های هوشمند الکترونیک در حوزه اتوبوس‌رانی شهر اقدام ارزشمندی بود؛ اما سازمان فاوا شهرداری همدان باید نقش نظارتی خود را ایفا کند تا عملکرد جزیره‌ای حذف شود.

بادامی‌نجات با بیان اینکه فیبر نوری و ایجاد زیرساخت برای آرشیو الکترونیک نیاز اساسی در سطح شهرهاست، بر تلاش برای سرعت‌بخشی نقشه‌راه این ضرورت، تأکید کرد.

راه‌اندازی سامانه‌ یکسان‌سازی محاسبات صدور پروانه در شهرداری

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان نیز در ادامه گفت: ایجاد سیستم یکپارچه مدیریت شهری نیاز اساسی در شهرداری همدان است تا علاوه بر آگاهی املاک و مستغلات سطح شهر، آمار و ارقام و محاسبات صدور پروانه هم به صورت سیستمی، ثبت شود تا از آزمون و خطا دوری کنیم.

علی فتحی تأکید کرد: باید سامانه‌ای برای یکسان‌سازی محاسبات صدور پروانه در شهرداری به ویژه در مناطق راه اندازی شود.

وی با بیان اینکه شهروندان با خدمات سخت‌افزاری در حوزه اتوبوسرانی، تاکسی‌رانی، فروشگاه‌ها ارتباط مستقیمی دارند؛ اظهار کرد: نظارت مدیران شهرداری و شورا برای رفع این مشکلات اهمیت دارد.