اخبار برگزیده » استان ها » تهران » مدیریت شهری
کد خبر : 11842
یکشنبه - ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸

تبلیغ بی‌اعتمادی به سازمان‌های نظارتی کشور/موج سنگینی بر علیه شوراها به عنوان یک نهاد نظارتی

به گزارش شورانیوز ، سید محمود میرلوحی در هشتاد و ششمین جلسه شورا در تذکری خطاب به مرتضی الویری، رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: به واسطه اتفاقاتی که اخیرا افتاده هجمه سنگینی بر علیه شوراها و جایگاه رفیع این نهاد مردمی به راه افتاده است.

وی ادامه داد: مدیر کل شهر و روستای استانداری اعلام می‌کند ۸ نفر دستگیر اعضای شورای شهرها در استان تهران دستگیر شده‌اند و در سالروز یکسالگی شورای پنجم جو سنگینی علیه شوراها به راه می‌افتد آن هم در زمان گزارش تخلفات شورای چهارم! این‌ها همه ابزاری شد تا جایگاه رفیع شوراها و ۶ هزار اعضای شوراهای شهر و ۱۲۰ هزار اعضای شوراهای روستا مورد هجمه قرار گیرد و می‌خواهند با آسمان ریسمان کردن نقش شوراها را زیر سوال ببرند.

میرلوحی افزود: این در حالی است که در شرایط کنونی بی‌اعتمادی به سازمان‌های نظارتی کشور را تبلیغ می‌کنند و همزمان موج سنگینی نیز بر علیه شوراها به عنوان یک نهاد نظارتی به راه می‌اندازند و می‌خواهند این اقدامات در نظارت و اصلاح امور و ایجاد انضباط خدشه وارد کند.

میرلوحی اظهار کرد: موج سنگین تخریب شوراها با هدف زیر سوال بردن هیات نظارت بر انتخاب و نقش و عملکرد شوراها است و لذا شورای‌عالی استان‌ها باید پاسخی در شان به این هجمه‌ها بدهد.