اخبار برگزیده » استان ها » فرهنگی ، اجتماعی » کردستان » مدیریت شهری
کد خبر : 11655
پنجشنبه - ۱۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴

امر به معروف و نهی از منکر فقط در حد حرف باقی مانده

به گزارش شورانیوز ، یوسف اسدی در جلسه مشترک شورای شهر سنندج و ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان که در ساختمان شورا برگزار شد، اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر بر همه مسلمانان واجب است چرا که اینم دو فریضه الهی از انحراف جامعه جلوگیری می‌کند.

این عضو شورای اسلامی شهر سنندج اذعان کرد: اگر کسی بخواهد فریضتین امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را پیاده کند باید از خود شروع کند و مسوولان هم باید به این مهم توجه داشته باشند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: حضرت رسول با رفتارشان و نه گفتار، نحوه درست امر به معروف و نهی از منکر را به ما یاد دادند ، پس ما هم باید با رفتارمان تذکرات لازم را در جامعه بدهیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر سنندج افزود: متاسفانه در جامعه ما امر به معروف و نهی از منکر فقط در حد حرف باقی مانده است و کمتر کسی به آن عمل می‌کند به راستی مدیران هم این رسالت مهم را فراموش کرده‌اند و در این امر کوتاهی می‌کنند.

اسدی اذعان کرد: وقتی پدری در خانواده رفتار مناسبی داشته باشد فرزندش نیز یاد می‌گیرد و از پدر پیروی می‌کند، جامعه نیز به همین شکل است اگر الگوها و مدیران به خوبی رفتار کنند افراد جامعه نیز از آنها پیروی خواهند کرد.

وی به داستانی از پیامبر اکرم(ص) اشاره و خاطرنشان کرد: شخصی فرزند خود را نزد پیامبر برد تا او را نصیحت کند که کمتر خرما بخورد، پیامبر فرمود بروید و فردا بیایید. فردای آن روز شخص دوباره به نزد پیامبر رفت و پیامبر فرزند او را نصیحت کردند آن شخص دلیل نصیحت نکردن در روز اول را پرسید که فرمودند روز اول خود خرما می‌خوردم پس نمی‌توانستم فرزند تو را نصیحت به نخوردن خرما بکنم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر سنندج در ادامه افزود: این روایت نشان می‌دهد تا خودمان از درون متحول نشویم و نتوانیم خود را تغییر دهیم نمی‌توانیم افراد جامعه را به امر به معروف و نهی از منکر دعوت کنیم.

وی در پایان گفت: اگر در جامعه عمل‌گرایی نداشته باشیم خیلی از رفتارها فراموش می‌شود لذا باید وجدان در برابر ما باشد و با مسائل کوچک مسائل و مشکلات بزرگ را از یاد نبریم.

عضو دیگر شورای اسلامی شهر سنندج گفت: باید از عاملان امر به معروف و نهی از منکر حمایت شود شهرداری حافظ عموم است در جاهایی که فردی نمی‌تواند از مکانی طرفداری کند شهرداری این اجازه را دارد تا مانع تخریب و باعث حفظ آن مکان شود.

مجید شاه‌اویسی افزود: در خیلی جاها جلوی منکرات گرفته می‌شود به طور مثال انجمن‌های زیست‌محیطی کارهای بسیار خوب و مهمی انجام می‌دهند که جای تشکر و تامل دارد.

‌‌‌وی خاطرنشان کرد: امر به معرف و نهی از منکر فقط مربوط به حجاب و اخلاق نیست بلکه باید در حفظ آثار تاریخی و محیط زیست هم این معروف انجام شود.

شاه‌اویسی اذعان کرد: احکام و اخلاقیات باید در وجه‌های دیگر هم حفظ شود مانند رانندگی، تخلفات ساختمانی، حقوق شهروندی و غیره این امر باید در جامعه فرهنگ‌سازی شود.