اخبار برگزیده » استان ها » تحقیق و نظارت » تیتر 2 » مدیریت شهری » یزد
کد خبر : 11155
دوشنبه - ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲

حکم تعلیق فعالیت عضو زرتشتی شورای اسلامی شهر یزد

 به گزارش شورانیوز از یزد ، سفید افزود سپنتا نیکنام در حال حاضر در مرخصی به سر می برد و ما با مسئولان در مورد این موضوع رایزنی کرده ایم.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد افزود با رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه مکاتبه کرده ایم و خواستار آن شده ایم که به منظور حفظ وحدت، اقلیت های زرتشتی هم بتوانند در شورا نماینده داشته باشند.

دیوان عدالت اداری، حکم تعلیق فعالیت عضو زرتشتی شورای اسلامی شهر یزد را به دنبال فنس کشی دخمه یزد از سوی انجمن زرتشتیان یزد و  در پی بررسی شکایت یک شاکی خصوصی صادر کرد.

پیشتر فرماندار یزد گفته بود حکم تعلیق عضو زرتشتی شورا باید از طرف مجلس به عنوان هیئت نظارت بر انتخابات شوراها ابلاغ شود تا اجرایی شود. اما با ابلاغ این حکم از طرف فرماندار برخی کانال ها نوشتند سالاری به دادسرای ویژه کارکنان دولت احضار شده و در این خصوص به وی اخطار داده شده است.

این هفته همچنین آیت الله مدرسی عضو فقهای شورای نگهبان در خطبه های نماز جمعه یزد  با اشاره به اصل ۵۷ قانون اساسی مبنی بر فعالیت مستقل قوای سه‌گانه از دخالت برخی قوا در امور یکدیگر انتقاد کرد و گفت  بعضی خود را هم قانون اساسی می‌دانند، هم مفسر و مجری قانون، هم درباره احکام قضایی اظهارنظر می‌کنند و در همه امور خود را متخصص می‌دانند و اجازه دخالت در هر موضوعی را به خود می‌دهند.

آیت‌الله مدرسی با تأکید بر اینکه اگر موضوعی ازنظر شورای نگهبان مخالف شریعت و قانون تشخیص داده شد یا قانونی در مجلس تصویب شد و به تأیید شورای نگهبان رسید و یا حکمی از سوی قاضی صادر شد همه باید پیرو آن باشند تصریح کرد: کسانی که قصد مقابله با قانون رادارند قانون راهکار مقابله با آنان را ارائه کرده است.