اخبار برگزیده » استان ها » تیتر 2 » فرهنگی ، اجتماعی » قزوین » مدیریت شهری
کد خبر : 10660
یکشنبه - ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳
احد چگینی

کسانی مسئولیت بگیرند که برنامه محور باشند 

 

به گزارش شورانیوز از قزوین، احد چگینی در نشست مشترک شورای اسلامی و شورایاران قزوین که شنبه شب در سالن باغستان برگزار شد اظهارداشت: قزوین با تلاش شورای شهر و شهردار توانمند خود در مسیر توسعه گام برداشته و امروز شهروندان میتوانند تحول و تغییرات فاحش قزویه ۱۰ سال پیش با امروز را ببینند و احساسا کنند.

وی افزود: شورا که ناظر فعالیت شهرداری است دربرنامه ۵ ساله توانسته با تنظیم برنامه های مدون در مسیر توسعه گام بردارد و فعالیتهای انجام شده بسیار قابل توجه و تاثیرگذار است.

چگینی یادآورشد: در شورای پنجم تقویت شورایاران جدی گرفته شد و اگر بخواهیم مسیر توسعه همچنان با سرعت طی شود باید از همه ظرفیت ها بخوبی استفاده کنیم.

وی اظهارداشت: در مدیریت آینده شهر قزوین باید کسانی مسئولیت بگیرند که برنامه محور باشند  و اگر شهردار کنونی نمره ۱۸ گرفته حتما باید فرد بعدی با نمره ۲۰ انتخاب شود و قویتر از شهردار فعلی باشد.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین بیان کرد: باید شهردار آینده قزوین یک سرو گردن از مدیر فعلی توانمندتر باشد زیرا دیگر ذائقه مردم قزوین مانند ۱۰ سال گذشته نیست و امرو آنها به افتتاح طرح های عمرانی در هر هفتهعادت کرده اند و این انتظار همچنان وجود دارد.

وی تصریح کرد: شورا و شهرداری در حرکتی منسجم توانستند به دور از سلایق سیاسی و جناحی به نیازهای مردم پاسخ دهند و کارهای بزرگی را عملیاتی کنند و این روحیه باید در شورای جدید نیز تقویت شود تا رضایت مردم جلب شود.

کاظمی معاون خدمات شهری شهرداری قزوین هم در این نشست گفت: روزانه بیش از ۲۸۰ تن زباله در شهر قزوین تولید می شود که ساماندهی |آن کاری سخت و هزینه بر است اما بخوبی در حال انجام است.

وی اضافه کرد: سایت محمدآباد در حال حاضر حدود ۸۰ درصد زباله های شهری را پوشش می دهد و در تفکیک زباله جایگاه شاخصی داریم که این روند باید تداوم یابد.

کاظمی یادآورشد: سرانه فضای سبز در کشور ۱۲ متر و در قزوین ۱۳ متر است و بوستان باراجین به عنوان یکی از ۱۶ بوستان ملی و شاخص کشور است که توانسته نقش مهمی در جذب گردشگری ایفا کند و این فعالیتها بیانگر مدیریت خوب شهری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: برای جابجایی مدیان میوه و تره بار هم برنامه داریم و این موضوع در اولویت قرار دارد و در زمینه توسعه فعالیتهای بهدشاتی و فضای سبز هم برنامه های مدونی داریم.

کاظمی گفت: بزرگترین پروژه شهری با نام پل امام رضا(ع) در جنوب شهر قزوین در حال اجراست و با استقرار دبیرخانه دائمی شهرهای جاده ابریشم و اجرای طرح جامع شهری وطرح ترافیک کارهای خوبی در شهر قزوین انجام شده که نتایج ارزشمندی دارد.

معاون خدمات شهری شهرداری قزوین اظهارداشت: با ساخت دهکده طبیعت و بوستان باراجین منطقه گردشگری زیبایی در استان شکل گرفته که می تواند به رونق گردشگری و تحول اقتصادی استان کمک کند و امیدواریم شورای جدید هم این طرح ها را پشتیبانی کرده و برای توسعه آنها برنامه ریزی کند.