اخبار برگزیده
کد خبر : 1018
دوشنبه - ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴
دعوت شهردار تبریز به نقش‌آفرینی هنرمندان در طراحی یادمان تشیع؛

یادمان تشیع، معرّف جایگاه متعالی تبریز در اعتلای باورهای اعتقادی کشور خواهد بود

به گزارش شورانیوز به نقل ازشهریار نیوز، دکتر صادق نجفی با اعلام این مطلب خاطرنشان کرد:   تبریز به عنوان نخستین پایتخت جهان تشیع، همواره نقش اساسی در اعتلای باروهای فکری و مذهبی کشور داشته است. آثار برجسته علامه‌های این شهر در اثبات حقانیت تشیع و جان‌فشانی ایثارگران و سردران عاشورایی، نماد بارز مجاهدت‌های علمی و عملی در جبهه فکری اسلام و تشیع بوده است.

وی با بیان این‌که این شهر در طول تاریخ، از سده‌های دور گرفته تا نهضت مشروطه، انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس، باورهای شیعی خود را در خدمت تداوم انقلاب اسلامی قرار داده است، ادامه داد: معرفی و تبیین این هویت فاخر و اعتقادی، رسالت مهمی است که متاسفانه در فضای کلی شهر، آن‌گونه که باید، بارز نبوده است.

شهردار تبریز متذکر شد: طراحی یادمان ویژه تشیع، اقدامی است که در راستای جبران همین کاستی، مورد توجه قرار گرفته و فراخوان آن  توسط سازمان زیباسازی شهرداری تبریز منتشر می شود.

وی  اظهار داشت: این اثر ویژه بر بلندای کوه عینالی تبریز پیش بینی شده و باورهای اعتقادی شیعه و مفاهیم کلیدی این مکتب حقیقت‌جو، از قبیل ولایت، شهادت، انتظار، صبر و پایداری را با بهره‌گیری از اصول معماری ایرانی اسلامی و شاخص‌های معماری تبریز، انعکاس خواهد داد.

دکتر نجفی متذکر شد: تبریز در طول تاریخ، اگرچه همواره بار اصلی توسعه و پیشرفت کشور و ورود صنایع و دستاوردهای علمی را بر دوش داشته، اما در عین حال، حتی علی‌رغم تنگاها و محاصره‌های مدید، از باورهای دینی و اصول اعتقادی خود کوتاه نیامده است.

شهردار تبریز اظهار داشت: یادمان تشیع، در قامت یک عنصر بامفهوم، زیبا و فاخر، یادآور جایگاه تبریز به عنوان کانون درخشان مدنیت و تشیع، در جهان اسلام خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: از عموم هنرمندان و طراحان، دعوت می‌کنیم با در نظر داشتن این کارکرد و نقش ویژه، در طراحی این یادمان، مشارکت کنند تا در آینده‌ای نزدیک، شهرمان، شاهد یکی از نفیس‌ترین المان‌های مذهبی و فرهنگی کشور باشد.