اخبار برگزیده » استان ها » حمل ونقل » عمرانی » مدیریت شهری
کد خبر : 10032
سه شنبه - ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴
سیدجلال فیاضی

خط سه مترو از مهم‌ترین بسترهای توسعه حمل و نقل شهری مشهد

به گزارش شورانیوز از مشهد ، سیدجلال فیاضی اظهار داشت: دولت در حالی مجوز احداث خط  ۳ قطار شهری را صادر کرد که شرط پیشرفت ۷۰ درصدی در خطوط پیشین را گذاشته بود.

وی با بیان اینکه زمان شروع عملیات خط ۳ عملیات عمرانی خط ۲ به ۵۰ درصد رسیده بود گفت: خط سه به عنوان یکی از مهم‌ترین بسترهای توسعه حمل و نقل شهری به طول ۲۸٫۵ کیلومتر است که منطقه امیریه را از داخل شهر به شهرک ابوذر متصل می‌کند.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد افزود: هم اکنون دو دستگاه حفاری مکانیزه، حفاری این خط را از میدان فردوسی آغاز نموده اند؛ TBMاول از میدان فردوسی به سمت حرم مطهر و پایانه امام رضا(ع) فعالیت می کند و TBM  دوم نیز از میدان فردوسی به سمت میدان جانباز و خیابان فردوسی در حرکت است.

فیاضی با اشاره به سختی های کار در ابتدای فعالیت خط سه خاطرنشان کرد: شفت مرکزی خط ۳ واقع در میدان فردوسی دارای وسعت یک هکتاری بوده و برای ایجاد آن تا عمیق ۲۲ متر خاکبرداری شده است.

وی افزود: از دیگر مزیت‌های خط ۳ قطار شهری مشهد می‌توان به طراحی دپوی مشترک با حمل و نقل مترو گلبهار و راه آهن مشهد-گرگان اشاره کرد.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد بیان داشت: در بسیاری از کشورهای جهان کسی قادر به دمونتاژ و مونتاژ دستگاه حفار نیست و پس از اتمام فعالیت‌هایشان دستگاه را زیر زمین دفن می‌کنند اما در پروژه خط دو قطار شهری دستگاه حفار پس از اتمام حفاری توسط مهندسین ما دمونتاژ و به محل حفاری خط سه انتقال یافت.