رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March
  • شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴
  • کد خبر : 9917
  • چاپ خبر : فرار سرمایه گذاران و عدم علاقه مندی به مشارکت در اجرای پروژه های عمرانی در اراک

عضو شورای کلانشهر اراک گفت: وعده ای که در خصوص تحویل شهرداری ، بدون بدهی و با سرمایه قابل توجه به شورای دوره پنجم داده شده در شرایط فعلی بعید به نظر می رسد.

به گزارش شورانیوز از اراک ، عباس آجرلو با تاکید بر این مطلب افزود: اینکه شهردار اراک بر چه اساسی و بر مبنای چه اطلاعاتی، این موضوع را مطرح کرده اند برای بنده مبهم است اما در اغلب شهرداری های کشور مشکل بدهی در پایان فعالیت به دلیل پروژه های نیمه تمام و… همواره وجود داشته است .

وی تاکید کرد: بحث بدهی های شهرداری که شامل پیمانکاران، مطالبات پرسنلی و… است را چندین بار صراحتا در صحن غیر علنی شورا مطرح کرده ام . هر چند بخشی از بدهی ها به پیمانکاران از طریق واگذاری و تهاتر املاک به برخی پیمانکاران پرداخت شده است.
این عضو شورای شهر اراک ادامه داد: با توجه به منابع مالی موجود و کاهش قابل توجه درآمدهای شهرداری به نظر می رسد همچنان با مشکل پرداخت بدهی ها مواجه باشند مگر اینکه قرار باشد در دو ماه باقی مانده تا پایان کار شورای دوره چهارم ، منابع مالی افزایش پیدا کند و راهکارهایی برای افزایش درآمد داشته باشند.
آجرلو از شهردار اراک خواست چند نمونه عینی از سرمایه قابل توجهی را که وعده داده با مستندات ارائه کند و در ادامه اظهار کرد: هر چند در این دوره اقدامات خوبی برای رفع مشکلات و موانع سرمایه گذاری آغاز شد و برخی پروژه ها در حال اجرا می باشند که احتمالا نیمه تمام برای دوره بعد شورا باقی خواهند ماند اما متاسفانه هنوز مشکل فرار سرمایه گذاران و عدم علاقه مندی به مشارکت در اجرای پروژه های عمرانی در شهر اراک وجود دارد و دیدگاه ها نسبت به ضرورت سودآوری سرمایه گذاران بسته است و باید تغییر کند.
وی  با انتقاد از نحوه ی اجرای پروژه شهرک خودرو اراک و بی توجهی به اهداف و انتظارات از انجام این طرح گفت: این پروژه قرار نبود صرفا با نگاه و رویکرد سودآوری شهرداری و یا تامین منافع سرمایه گذار اجرا شود و هدف اصلی رفع مشکلات و انتقال صنوف مزاحم از محدوده شهری بود.
وی با بیان اینکه با نحوه ی قیمت گذاری واحدهای تجاری از ابتدا مخالف بودم چون معتقدم عدالت رعایت نشد افزود: بارها نسبت به توجه شهرداری به سود متعادل و منطقی در اجرای این پروژه که یکی از بزرگترین قراردادهای مشارکتی شهرداری است ، تاکید داشتم و انتقادات خود را با دلیل و منطق بیان کردم اما متاسفانه اکثریت اعضای شورا از ابتدا به پیشنهاد شهرداری در مورد قرارداد و نحوه ی اجرا رای موافق دادند و بنده هم به احترام دیگران سکوت کردم.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار