رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۱ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 20 April
  • دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱
  • کد خبر : 9396
  • چاپ خبر : تجمع اعتراضی به نتایج انتخابات شورا در مریوان

بسیاری از نامزدهای این دوره از انتخابات شورای اسلامی شهر مریوان عقیده دارند که بسیاری از آراء خرید و فروش شده و تخلفات گسترده ای در این زمینه صورت گرفته است و به این دلیل در جلو درب فرمانداری شهرستان مریوان تجمع نمودند.

گزارش شورانیوز از کردستان ، مجموع آرای ماخوذه محاسبه شده شهرستان مریوان ۸۲ هزار و ۷۸۱ رای بود که از این تعداد ۷۰ هزار از آنها آرای صحیح می باشد.
به گفته فرماندار مریوان میزان مشارکت در شهرستان مریوان ۶۵ درصد بوده است. اما بسیاری از کاندیداهای دوره پنجم انتخابات شورای اسلامی مریوان برای اعتراض به آنچه که خود تخلفات گسترده در انتخابات عنوان نموده اند در جلو درب فرمانداری تجمع نمودند.
نامزدهای معترض به نتایج سرشماری آراء در مریوان در دو روز گذشته و پس از چند ساعت از اعلام نتایج قطعی انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر به نشانه اعتراض به تخلفات گسترده صورت گرفته در جلو درب فرمانداری شهرستان مریوان تجمع نمودند.
بیش از ۷۰ نفر از نامزدهای معترض به نتایج انتخابات در مریوان ضمن تجمع در جلو درب فرمانداری با فرماندار این شهرستان دیداری چندین ساعته داشتند و اعتراض های خود نسبت به تخلفات را در این جلسه عنوان نمودند.
بسیاری از نامزدهای این دوره از انتخابات شورای اسلامی شهر عقیده دارند که بسیاری از آراء خرید و فروش شده و تخلفات گسترده ای در این زمینه صورت گرفته است.
لازم به ذکر است که انتخابات مریوان همزمان با سراسر کشور آغاز و به پایان رسید اما فرمانداری مریوان از اعلام نتایج این کارزار انتخاباتی تا ساعت یازده شب شنبه امتناع نمود.
فرماندار مریوان که قرار بود روز شنبه راس ساعت ۷ بعد از ظهر در کنفرانسی خبری نتایج را اعلام نماید با نگه داشتن خبرنگاران در سالن انتظار فرمانداری تا ساعت ۱۱ شب از اعلام این نتایج امتناع نموده و دلیل آن را فعالیت هیئت نظارت انتخابات در تجمیع آرائعنوان نمود.
شامگاه شنبه محمد شفیعی در بین خبرنگاران اظهار کرد: بدلیل این که تعداد نامزدهای پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مریوان زیاد و همچنین شمارش تعداد آراء موجود در صندوق های اخذ رای نیز زیاد هستند و باید به دقت هرچه تمامتر شمرده شوند تا در حق کسی اجحاف نگردد اعلام نتایج قطعی به تعویق افتاده است.
شفیعی همچنین در راس ساعت ۱۱ که قرار بود در کنفرانسی خبری نتایج را اعلام نماید بدلیل تجمع معترضین به عدم ابلاغیه فرمانداری در زمینه اعلام آراء که در جلو درب فرمانداری این شهرستان صورت گرفته بود به صورت نامتعارف و از طریق کانال های تلگرامی این نتایج را اعلام نمود.
لازم به یادآوری است دیروز یکشنبه تعدادی از کاندیداهای شورای شهر مریوان در نشستی با فرماندار مریوان از تخلفات گسترده انتخابات گلایه کردند و خواستار رسیدگی شدند.
محمد شفیعی فرماندار مریوان با بیان اینکه اسم ۷ عضو منتخب شورای شهر مریوان بعد از پایان شمارش رأی گیری هیات اجرایی از سوی هیات نظارت نهایی و شامگاه روز شنبه اعلام شد، تصریح کرد: آن دسته از کاندیداهای که به روند برگزاری انتخابات و تخلفات احتمالی شکایت دارند امروز و فردا می توانند با ارائه مستندات شکایت خود را به فرمانداری این شهرستان مکتوب تحویل دهند.
لازم به ذکر است که در روز یکشنبه معترضین به نتایج که به گفته آنها تخلفاتی گسترده در این انتخابات صورت گرفته است برای بار دوم در جلو درب فرمانداری همراه با بسیاری از مردم این شهرستان تجمع نمودند اما امروز دوشنبه از تجمع و اعتراضات چند روز گذشته خبری نیست و روال شهر به حالت عادی برگشته است.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار