رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۶ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 25 April
  • سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۹
  • کد خبر : 8944
  • چاپ خبر : تبعیض  دولت میان مرز نشینان در دادن معافیت های گمرکی

 نماینده استان هرمزگان در شورای عالی استان ها گفت: : معافیت های گمرکی باید برای شهرهای بندری باید اعمال شود در بوشهر ما شاهد هستیم که این معافیت در نظر گرفته میشود اما در هرمزگان به موضوع هنوز معطل مانده است.

به گزارش شورانیوز ، مصطفی طاهرزاده نماینده استان هرمزگان در شورای عالی استان ها گفت: استان هرمزگان بیش از هزار کیلومتر مرز آبی  ، ۱۴ جزیره  و ۵۵ منطقه ویژه اقتصادی دارد اما متاسفانه ما تا کنون نتوانسته ایم از دریا و فرصت های آن استفاده بهینه داشته باشم .

وی ادامه داد: در دنیا عرف است که شهرهای ساحلی با استفاده از ظرفیت دریا به پیشرفت مناسبی می رسند اما متاسفانه آن طور که شایسته است به مناطقی ساحلی در کشور ما توجهی نشده است.

نماینده استان هرمزگان در شورای عالی استان ها اظهار کرد: انتظار است که بازارچه ها ساحلی احیا شود. نباید مناطق ساحلی تنها محلی برای ترانزیت کالاها به مرکز کشور باشد که این کار ظلمی بزرگ در حق مردم ساحل نشین است.

طاهرزاده با اشاره به مشکلات ناشی از افزایش بیکاری در مناطق مرزی گفت : مرز نشینان امنیت پایدار را در شهرها ایجاد کرده اند و اگر با بیکاری مواجه شوند مرزها را ترک خواهند کرد و امنیت کشور دچار مشکل خواهد شد .

وی در پایان اظهار کرد: معافیت های گمرکی باید برای شهرهای بندری باید اعمال شود در بوشهر ما شاهد هستیم که این معافیت در نظر گرفته می می شود اما در هرمزگان به موضوع هنوز معطل مانده است. فرق بوشهر و هرمزگان چیست که باید این حد را تبعیض را شاهد باشیم؟ امیدوارم  دولت بعدی به موضوعات مذکور توجه ویژه ای داشته باشد.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار