رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأربعاء ۱۵ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Wednesday 24 April
  • شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۲
  • کد خبر : 8832
  • چاپ خبر : عمل و اقدام شاخصه عملکرد چهارمین دوره شورای شهر ساری

عمل و اقدام شاخصه عملکرد چهارمین دوره شورای شهر ساری است منتخبین مردم ساری برای چهارمین دوره فعالیت شورای اسلامی شهر از همان آغاز کار ، عملگرایی را در دستور کار خویش قرار دادند .

به گزارش شورانیوز از ساری  ،منتخبین مردم ساری برای چهارمین دوره فعالیت شورای اسلامی شهر از همان آغاز کار ، عملگرایی را در دستور کار خویش قرار دادند . بر این اساس تدوین استراتژی و هدفگذاری شورا ی چهارم ساری نیز مبتنی بر این رویکرد بود چنانکه همه آنچه که به عنوان مولفه های عملگرایی مورد توجه این شورا قرار گرفت ، با هدف ریل گذاری مناسب جهت عملیاتی نمودن این رویکرد بود .

شمشیربند رئیس شورای اسلامی شهر ساری  عنوان نمود :خوشبختانه اهتمام اعضای شورای چهارم بر مدار این استراتژی نتیجه داد و شهر مرکز استان بلحاظ عمران و توسعه ، تحول در شهرسازی و شهرنشینی و تامین مطالبات فرهنگی – اجتماعی شهروندان ، یک روند رو به رشد سریع را در چهار ساله ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ طی نموده است .

شمشیربند خاطر نشان کرد : در تحقق آثار عینی و عملی گفتمان عملگراییِ مدیریت شهری ساری چند مولفه نقش آفرین بوده که هریک در جای خود حائز اهمیت است.

وی تعامل اعضای شورای اسلامی شهر با یکدیگر و نیز تعامل منطقی شورای شهر و شهرداری را از مصادیق عملگرایی این دوره عنوان کرد و افزود : شورا ی چهارم ساری در عین حمایت و تلاش برای تقویت شهردار ، از ابزارهای نظارتی خود جهت بهبود عملکرد شهرداری و افزایش راندمان کار استفاده نمود .

رئیس شورای شهر ساری از کاهش چشمگیر مدت زمان اجرای پروژه ها و حتی طرحهای بزرگ عمرانی به عنوان یکی دیگر از ملاکهای عمل و اقدام در مدیریت شهری مرکز استان یاد کرد و گفت : اعتماد سازی در بین شهروندان از طریق ارائه بهینه خدمات و افزایش سطح مشارکت مردم در ادره امور شهر ، افزایش قدرت تصمیم گیری و ریسک پذیری پارلمان شهری ساری در دوره چهارم و اتخاذ تصمیمات بزرگ از جمله رشد ۷۵۰ درصدی  بودجه شهرداری و ارتقاء کمی و کیفی عملکرد شورای شهر نظیر توسعه فعالیتها از عمرانی و خدماتی صرف به اقدامات گسترده فرهنگی – اجتماعی و افزایش اعتبارات این بخش از زیر یک میلیارد تومان در سال ۹۲ تا  ۲۳ میلیارد تومان در سالجاری و همچنین بالا رفتن کیفیت برنامه ها و طرحها که خوشبختانه تا حدود زیادی موجب رضایتمندی شهروندان عزیز ساری شده است .

وی گفت : با این رویه ، شورای چهارم ساری موفق شد با اتخاذ تصمیمات راهبردی و گسترش دامنه نظارت خود بر فرایند اجرای مصوبات و البته حمایت از کار جهادی شهردار محترم ، شهر مرکز استان را در مدار تحول قرار دهد .

رئیس شورای شهر ساری تصریح کرد : این روند بی تردید توقف پذیر نیست زیرا سطح مطالبات و انتظارات شهروندان با عنایت به عملکرد مطلوب مدیران شهری در این دوره ، بطرز قابل تاملی بالا رفته و به همین دلیل است که خیلی از مردم و نخبگان خواستار تداوم این روند هستند .

وی یاد آور شد : حقیقت این است که اعضای چهارمین دوره شورای اسلامی شهر ساری با توجه به انگیزه ، انرژی و توان بالای آقای عبوری در مسئولیت شهرداری ، رای به ابقاء وی دادند و در ادامه ضمن انجام وظیفه نظارتی خویش ، از مدیریت عملگرایانه اش حمایت نمودند و این رویه که در راستای منویات رهبری معظم و معزز انقلاب پیرامون مدیریت شهری می باشد ، منجر به تحولات شگرفی در توسعه و عمران شهر ساری شد .

وی اضافه کرد : از دیگر سیاستهای شورای چهارم ساری اولویت دادن به طرحهای نیمه کاره و اولویت بندی برنامه ها و طرحها بر اساس نیازها ی اساسی و ضرورتهای شهری بود که به کارکرد نهاد مدیریت شهری ساری نظم ، استمرار و سرعت بخشید . همچنین توزیع عادلانه خدمات شهری نیز مورد توجه اعضای شورای شهر ساری در این دوره قرار گرفت که به خدمات رسانی عادلانه به همه مناظق شهر حتی نقاط حاشیه ای انجامیده است .

وی به تعیین محور توسعه ساری اشاره کرد و اظهار داشت : برنامه های توسعه ای شهر در این دوره بر محور ظرفیتهای بومی قرار داده شد و با توجه به بهره مندی ساری از ظرفیتهای توریسم طبیعی ، تاریخی و مذهبی ، گردشگری به عنوان محور توسعه تعیین گردیده و بسیاری از طرحهای عمرانی ، خدماتی و فرهنگی دارای پیوست گردشگری شدند . اجرای طرحهایی چون میدان علامه ابن شهرآشوب ، بوستان ملل ، بوستان ولایت ، ۱۳ پارک محله ، آغاز عملیات اجرایی پارک جنگلی – کوهستانی ۱۲۶۰ هکتاری سکوتپه ، کمک به احداث پارک موزه دفاع مقدس ، ایجاد خانه فرهنگ و هنر ، تحویل مدیریت پارک جنگلی زارع ، زیبا سازی سیمای شهر  و در دستور کار قرار دادن طرح ساماندهی ورودی های شهر و… در همین راستا قابل ارزیابی است .

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار