رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March
  • چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷
  • کد خبر : 8755
  • چاپ خبر : لزوم رفع مشکل صدور مجوز ساخت و ساز برای زمین‌های قولنامه‌ای جهت کاهش ساخت و ساز غیرمجاز

شهردار سنندج گفت: تا زمانی که مشکل رفع صدور مجوز ساخت و ساز برای زمین‌های قولنامه‌ای رفع نشود انتظار کاهش ساخت و ساز غیرمجاز امکان پذیر نخواهد بود.

به گزارش شورانیوز از سنندج ، منوچهر فخری در نخستین جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی که با حضور دستگاه‌های مرتبط در دفتر شهرداری برگزار شد، اظهار کرد : یکی از مهمترین مشکلات که شهرداری‌ها همواره در سطح شهر با آن مواجه هستند بحث ساز و ساخت غیرمجاز است.

وی افزود: یکی از مسایلی که باعث شده ساخت و ساز غیرمجاز در سطح شهر افزایش یابد خلاء  قانونی در خصوص عدم صدور مجوز ساخت برای زمین‌های قولنامه‌ای است.

شهردار سنندج عنوان کرد: تا زمانی که مشکل رفع صدور مجوز ساخت و ساز برای زمین‌های قولنامه‌ای رفع نشود انتظار کاهش ساخت و ساز غیرمجاز امکان پذیر نخواهد بود.

وی افزود: افراد سودجو زمین‌های که مالکیت آنها مشخص نیست و یا مالکیت آنها در اختیار ادارات دولتی است را شناسایی کرده و در فرصت مناسب نسبت به تصرف و ساخت و ساز غیرمجاز اقدام می‌کنند.

فخری تصریح کرد: بیشترین درگیری نیروهای اجرائیات این شهرداری با افراد سودجو و متصرف در  راستای جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در مناسبت‌های خاصی نظیر تعطیلات نوروز است.

وی تاکید کرد: کنترل ساخت و ساز غیرمجاز نیازمند عزم همگانی و هماهنگی و همکاری تمامی دستگاه‌هاست و به تنهایی شهرداری نمی‌تواند از تمامی زمین‌های دولتی و شخصی حفاظت کند.

شهردار سنندج عنوان کرد: مالکیت بسیاری از زمین‌های سطح شهر در اختیار ارگان‌های دولتی است که باید این دستگاه‌ها همکاری و تعامل لازم را با شهرداری در جهت حفاظت و صیانت از این زمین‌ها در جهت جلوگیری از تصرف و ساخت و ساز غیرمجاز داشته باشند.

وی از حمایت‌ها و پیگیرهای مراجع قضایی در برخورد با متخلفان و متصرفان اراضی ملی تشکر کرد و گفت: تشکیل شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات ساز و ساز غیر مجاز می‌تواند در برخورد با متخلفان تاثیرگذار باشد.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار