رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March
  • دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵
  • کد خبر : 8659
  • چاپ خبر : با این بودجه و نیرو می‌شد دو برابر وضع موجود کارکرد

اعتبار شهرداری بندرعباس در سال ۹۲،۱۷۰ میلیارد تومان بود که اکنون به ۵۳۰ میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش شورانیوز از بندرعباس ، پرویز سالاری در نشست خبری که به مناسبت روز شورا ها و با حضور حسام صمیمی کشکوئی نائب رئیس و اسلام باوقار عضو شورای شهر، برگزار شد، اظهار کرد: امام خمینی(ره) با فرمان تاریخی خود مبنی بر ضرورت تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا به معنای حقیقی خواستار مشارکت مردم در مدیریت شهر شد و خوشبختانه امروز شاهد هستیم کارکرد شوراهای اسلامی نتیجه مثبتی داشته است.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت:  شورای چهارم برغم وجود سلایق مختلف، تلاش کرد تا خود را وقف فعالیت در شورا و پیگیری مسائل و مشکلات شهری کند و ساحت شورا مقدس‌تر از ان است که وارد جناح‌بندی های سیاسی شود چرا که پایه حرکت شوراها فرهنگی است و باید در زمینه مسائل فرهنگی، اجتماعی، عمرانی و … تصمیم‌سازی کنند.

سالاری با اشاره به اینکه در نخستین حرکت خود بودجه سازمان فرهنگی ورزشی که تمامی آن به تیم فوتبال اختصاص داشت را به سمت سایر ورزش‌ها سوق دادیم و بر ضرورت تشکیل تیم‌های ورزشی بانوان ازجمله فوتبال ساحلی و بسکتبال تأکید کردیم، اظهار کرد: رویکرد شورا برقراری توازن بین محلات مختلف بود که به همین دلیل زمین‌های ورزشی در سطح محلات توسعه یافت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود  با بیان اینکه در شورای چهارم اعتبارات و بودجه شهرداری بیش از سه برابر شده است، گفت : در بدو ورد شورای چهارم بودجه و اعتبار شهرداری بندرعباس۱۷۰ میلیارد تومان بود که اکنون به ۵۳۰ میلیارد تومان رسیده است، و در آن زمان شهرداری برای بخش پژوهشی بودجه‌ای نداشت و اعتبار آموزشی آن یک‌صد میلیون تومان بود که اکنون به یک میلیارد تومان افزایش‌یافته است.

سالاری افزود : تمام توان و همت خودمان را برای شتاب و توسعه شهر بندرعباس بکار گرفته‌ایم و اعتبارات ویژه‌ای برای مرکز مطالعات شهرداری در نظر گرفته‌ایم و در بودجه ۱۳۹۳ ارتباط میان شهرداری و دانشگاه را تقویت کردیم و اکنون شهرداری از پایان‌نامه‌های دانشحویی در سطح کارشناسی ارشد و دکترا با موضوعات توسعه شهری حمایت می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس همچنین تهیه کتابی از مصوبات شورای اسلامی شهر بندرعباس در طی ۱۸ سال گذشته را امری مطلوب دانست و عنوان کرد: با این کار از مصوبات موازی و تکراری دوری و به اصلاح یا تصویب موضوعات جدید خواهیم پرداخت.

سالاری پرداختن به محلات کمتر توسعه‌یافته را از دیگر عملکردهای شورای دوره چهارم اشاره کرد و افزود: در محلات با اجرای توسعه فرهنگسراها،مکان‌های فرهنگی و زمین‌های ورزشی سعی در ایجاد توازن بودیم که البته همچنان کارهای زیادی باقی‌مانده است.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس بیشترین خدمات ارائه‌شده در طی شورای چهارم را به محلات بافت فرسوده دانست و عنوان کرد: در برخی مکان‌ها که شهروندان زمین‌هایشان سند نداشت یا به‌صورت رایگان یا به قیمت ارزان با تعامل دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط زمین و منازل شهروندان سنددار شد و هزینه‌های زیادی در جهت رفع نقاط آبگیر شهر برای سهولت مردم به‌ویژه در محلات بافت فرسوده هزینه شد.

وی وظیفه شهرداری را به‌تنهایی ایجاد خیابان‌سازی و زیرگذر و روگذر ذکر نکرد و افزود: شهرداری به‌تنهایی و بدون پرداخت یک ریال بلکه با اجرای سیستم تهاتر پل محمد رسول‌الله را به اتمام رساند و در این هفته پل شهدای غواص به بهره‌برداری خواهد رسید.

سالاری در خصوص تجهیز فرهنگسرای شهدای رسانه، خاطرنشان کرد: شهرداری به تجهیز نرم‌افزاری این بنا پرداخت اما به دلیل رکود اقتصادی وعده استاندار در تجهیز سخت‌افزاری آن نتیجه نداد اما اکنون این فرهنگسرا برای حضور خبرنگاران و فعالیت در آن آماده است.

سالاری خاطرنشان کرد: ما سعی کردیم در محیط تعاملی دستگاه‌ها را به شورای شهر دعوت کنیم تا پایه‌گذاری برنامه‌ریزی‌های مشترکی را با هم داشته باشیم و با پیگیری‌های انجام شده، مدیریت متحد شهری در بندرعباس تقویت شد.

وی خاطرنشان کرد: فرماندار بندرعباس، ریاست صدا و سیما، فرماندهی انتظامی شهرستان بندرعباس، اتباع بیگانه، دادستان کل، سپاه امام سجاد، سپاه بندرعباس، بنیاد شهید، مدیریت آموزش و پرورش نواحی مختلف، مدیران صنایع، مدیران اقتصادی، شورای سیاست‌گذاری نماز جمعه، موسسات حسابرسی، سازمان نظام مهندسی، راه و شهرسازی، روسای دانشگاه‌های پیام نور، آزاد و هرمزگان، راهنمایی و رانندگی، تأمین اجتماعی، ستاد اقامه نماز، محیط زیست، مدیریت شعب بانک‌ها و … در جلسات شورا حضور یافتند و در فرآیند قانون‌گذاری شهرداری و دیگر حوزه‌ها و ایجاد زمینه‌های مشترک با شورا همکاری کردند.

حسام صمیمی کشکوئی :

برای اولین بار با تصویب شورای شهر، شورای حمل‌ونقل در شهرداری بندرعباس تشکیل شد تا از تصمیمات جزیره‌ای خودداری شود

نائب رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در این نشست خبری گفت: وظیفه بزرگی بر عهده خبرنگاران است که باید به‌درستی رسالت خود را در انعکاس مشکلات مردم و همچنین خدمات ارائه‌شده انجام دهند.

حسام صمیمی کشکوئی با بیان اینکه از تیم شهرداری به‌واسطه خدماتشان در این دوره تشکر می‌کنم، اظهار کرد: در دوره سوم در طول شش سال یک روگذر را با ۶۰ درصد پیش بردند اما در این شورا علاوه بر روگذر رسالت، در حال حاضر دو روگذر به بهره‌برداری رسیده و دو روگذر دیگر به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه برای اولین بار با تصویب شورای شهر شورای حمل‌ونقل در شهرداری بندرعباس تشکیل شد تا از تصمیمات جزیره‌ای خودداری شود، اضافه کرد: بسیاری از معضلات شهری ناشی از تصمیمات لحظه‌ای در ۱۵ سال گذشته بوده است.

صمیمی ادامه داد: پیاده راه‌های بندرعباس در مسیر ساحلی و همچنین رفع چاله‌ها و بهسازی خیابان‌ها به اعتبار هشت‌صد میلیارد تومانی نیاز دارد.

این عضو شورای شهر بندرعباس همچنین با اشاره به جانمایی‌های مذهبی و آموزشی انجام‌شده در طرح تفصیلی شهر بندرعباس، خاطرنشان کرد: در این دوره شورا تصمیم گرفته شد تغییر کاربری شخصی بر عهده شورای شهر و تغییر کاربری دستگاه‌های اجرایی بر عهده راه و شهرسازی باشد که در نمونه‌ای در ضلع جنوب غربی فلکه صادقیه زمینی وجود دارد که فرد مجوز کاربری مذهبی تجاری گرفته است که به دلیل آنکه در اعلام طرح اسم مسجد آورده شد اما درواقع آن چیزی که بنده مشاهده کردم نمازخانه هم نبود دستور توقف آن داده‌شده است و اکنون سه سال است مانع از ادامه کارشده‌ایم تا در نقشه این موضوع تصحیح شود.

وی با بیان اینکه باید برای شورای اسلامی شهر تخصص‌های خاصی در نظر گرفت زیرا باید تخصص‌ها اولویت‌بندی شود، افزود: بیش از نیمی از بودجه شهرداری عمرانی است و بنده فقط در بخش کوچکی از بخش عمرانی ورود و توانستم در خصوص عدم تحقق پنج مرحله‌ای در پیاده راه‌سازی درگذشته و انجام تنها دو مرحله آن امروز شاهد بهبود روند و انجام تمامی پنج مرحله باشیم تا مثل گذشته شاهد نمای زشت شهری و پیاده راه‌ها با چاله و جدا شدن سنگ‌فرش‌ها نباشیم.

صمیمی در خصوص شفاف‌سازی پرونده مجتمع تجاری نور به این جمله بسنده کرد که نظرش و اطلاعاتش را در این خصوص اعلام و قضاوت کننده آن مردم هستند، ادامه داد: آیا یکی از اختیارات شورای شهر طرح سؤال از شهردار نیست که وقتی سؤالی طرح می‌شود انگ تبلیغاتی بودن آن می‌زنند درحالی‌که از دی‌ماه این سؤال طرح‌شده و زمانی که عضوی در مسئله به‌یقین یا سؤال و ابهامی می‌رسد باید سؤال بپرسد و هرکس دوست دارد برداشتی در این خصوص کند اما بنده پاسخگو مردم و در مقابل آن‌ها وظیفه‌ای دارم تا در برابر هر تخلفی ایستادگی کنم.

وی در پایان با اشاره به اینکه به تیم شهردار و همکارانش بابت زحماتشان خسته نباشید می‌گویم اما معتقدم با این بودجه و نیرو می‌شد دو برابر وضع موجود کارکرد و همچنان انتقاداتم از شهردار بندرعباس پابرجاست.

اسلام باوقار:

اشتغال‌زایی وظیفه اعضای شورای شهر نیست که اکنون نامزدها در محلات قول بردن سرکار به مردم می‌دهند

اسلام باوقارعضو شورای اسلامی شهر بندرعباس که به‌عنوان نماینده مردم به عملکرد خودم انتقاد دارم، افزود:فرهنگیان شهر بندرعباس باوجود چهار عضو فرهنگی در شورای شهر به عملکرد شورا و شهرداری در این خصوص انتقاد دارند.

باوقار با اشاره به اینکه وظیفه سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری در بعد فرهنگی تنها برگزاری جشن در محلات نیست، اضافه کرد: هنوز شهرداری برای کارکنان خودش یک مجموعه فرهنگی ورزشی  ندارد و زشت است یک کارمند شهرداری برای رفتن به سالن ورزشی با مشکل مواجه باشد.

وی با بیان اینکه اشتغال‌زایی وظیفه اعضای شورای شهر نیست که اکنون نامزدها در محلات قول بردن سرکار به مردم می‌دهند، افزود:وقتی ناظرین نمی‌توانند خوب نظارت کنند مشخص است اختلاس و هر پدیده دیگری رخ می‌دهد مگر در شهرداری بندرعباس افراد متخصص نیست که هر مدیری به سرکار می‌آید با خود تیم مدیریتی می‌آورد.

باوقار با اشاره به اینکه چهار سال برای آسفالت و بهسازی خیابان یک محله بندرعباس دوندگی کردم اما همچنان شرمنده مردم آن محله هستم زیرا محقق نشد، اضافه کرد: آیا شهرک پیامبر اعظم(ص) جز شهر بندرعباس نیست که اکنون توقع رأی از آن‌ها داریم اما در ارائه خدمات به مردمان این منطقه کم‌لطفی می‌شود.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار