رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۱ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 20 April
  • جمعه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷
  • کد خبر : 8349
  • چاپ خبر : بهترین معیار برای سنجش مسئولیت پذیری مدیران شهری،رعایت حقوق شهروندان است

سید احمد صالحی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر ساری در تبیین نوع رابطه و شیوه تعامل مدیران و شهروندان به نکات ظریف و قابل توجهی اشاره کرد .

به گزارش شورا نیوز، صالحی با بیان اینکه شهروند و شهروند مداری با خود تعهداتی را به همراه دارد که برابری و عدالت و استقلال در آن تعیین کننده اند ، افزود : زمانی این جایگاه شهروندی می تواند رسمیت داشته باشد که حقوق فردی اشخاص به رسمیت شناخته شده و در همان حال افراد در بستری اجتماعی مورد تایید قرار گیرند.

وی ادامه داد : شهروند و جامعه به حقوق و وظایف و نهادهای تازه نیاز دارند بنابراین همانطورکه افراد ساکن در شهر و برخوردار از حق مالکیت ، بر حسب شرایط و بهره مندی از امکانات ، دارای وظایفی می گردند ، مدیران شهرها و تصمیم گیرندگان و نمایندگان نیز تنها مجریان تصمیمات مردم هستند، نه اینکه بخواهند صرفاً در جایگاه روسا و سرپرستان مردم ایفای وظیفه کنند چرا که آنها موظف به اجرای منویات شهروندان می باشند.

صالحی گفت: روابط میان جامعه سیاسی و شهروندان ، رابطه ای است میان خود شهروندان که با درک صحیح متقابل از آن ، پیوند نزدیک میان حقوق و مسئولیت های شهروندی ایجاد می گردد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر ساری با اشاره به این که اصلاحات سیاسی باید با هدف بهبود فرصت های شهروندی و به منظور اعمال حقوق و ایفای وظایف در راه ترویج روح مشارکتی صورت گیرد ، تصریح کرد: این پویایی شهروندی است که تقابل میان حقوق و مسئولیت ها را از میان می برد.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری بر مبنای الگوها و روش های سنتی جوابگوی مطالبات روزافزون شهر و شهروندان نخواهد بود ، یاد آور شد : به همین دلیل باید از تکنولوژی های جدید و عرصه های اطلاعاتی و ارتباطی استفاده نموده  و با تدوین استراتژی مشخص و کارآمد ، همگام با رشد و توسعه برای حل یا کاهش مشکلات برنامه ریزی کند و از مسائلی که ممکن است در آینده ایجاد شوند پیشگیری و بهترین عملکرد و روش را در زمان و مکان خاص اعمال نماید.

سید احمد صالحی خاطر نشان کرد : پس از ناکارآمدی طرح های جامع ،   استراتژی توسعه شهری با هدف  ارتقای کیفیت زندگی شهروندان و دسترسی مطلوب به خدمات شهری می تواند در ساری موثر واقع شود که از جمله مصادیق آن می توان به تحقّق شهر الکترونیک در مرکز مازندران اشاره کرد .

وی گفت : به دلیل اهمیت موضوعی که مطرح نمودم ، در نوبت های بعد بازهم به آن خواهم پرداخت.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار