رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۱ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 20 April
  • پنجشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲
  • کد خبر : 8318
  • چاپ خبر : مدیریت شهری در حمایت از جانبازان و توان یابان نیازمند همکاری دیگر دستگاه های اجرایی است

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان تاکید کرد: مدیریت شهری در حمایت از جانبازان و توان یابان نیازمند همکاری دیگر دستگاه های اجرایی مرتبط است.

به گزارش شورانیوز از همدان ، رضا غلامی خجسته در جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا که با حضور مدیرکل حوزه استاندار، نماینده بهزیستی و بنیاد شهید و امور ایثارگران، مدیران شهرداری و مدیرعامل جمعیت توان یابان استان برگزار شد افزود: متاسفانه در جامعه ما توان یابان کمتر مورد توجه بوده اند، این در حالی ایت که در کشورهای توسعه یافته جانبازان و توان یابان از تمامی امکانات دولتی و عمومی به صورت رایگان استفاده می کنند و لازم است در جامعه ما هم این قشر مورد توجه ویژه باشند.

خجسته با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه ویژه به نقش آفرینان دفاع مقدس و بویژه جانبازان افزود: در پیروی از منویات معظم اله و نیز با توجه به ایثارگریهایی که جانبازان بزرگوار در دوران دفاع مقدس در دفاع از خاک و وطن داشته و جانفشانی کرده اند امروز وظیفه تمامی مسولین از جمله شورا و شهرداری است که با تمام توان خود از این قشر ایثار گر حمایت کرده و بسترهای رفاه و آسایش آنها از حمایت از سلامتی ، نشاط و توانمندسازی جانبازان را فراهم کنند.

جانبازان و توان یابان از اقشار جامعه هستند و وظیفه مدیریت شهری، سازمان بهزیستی، بنیاد شهید و امور ایثارگران  و ادارات مرتبط است که  در خدمت دهی و خدمت رسانی به این بزرگوارن توجه ویژه داشته باشند.

وی خواستار اختصاص اعتبارات استانی برای اجرای پروژه های فرهنگی و عمرانی برای قشر توان یاب و جانباز شد و اظهار کرد: چنانچه استانداری همدان مبلغ اعتباری ۲۵ میلیارد ریال را برای اخداث مجموعه فرهنگی ورزشی ویژه جانبازان و توان یابان به شهرداری پرداخت کند در این حوزه بهتر عمل خواهد شد.

وی تاکید کرد:در راستای حمایت از سلامتی ، نشاط و توانمندسازی جانبازان و توان یابان تمامی مسولین در حوزه فعالیت خود وظیفه خدمت راسنی را دارند و باید هر سازمان و یا ارگان مرتبطی به سهم خود اعتباری را برای این امر اختصاص دهد که شورا و شهرداری همدان زمین مناسبی را در شهرک مدرس برای احداث مجموعه ورزشی اختصاصی جانباران و توان یابان در نظر گرفته که با کمک دیگر ارگانها ساخته شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهرهمدان  با بیان اینکه طی پنج و نیم سال گذشته اقدامات بزرگی در بخش فرهنگی توسط شورا و شهرداری صورت گرفته است افزود: ساخت فرهنگسراها از جمله این اقدامات موثر است و در حوزه فرهنگی اجتماعی کارهایی که وظیفه دیگر ادارات و سازمانها بوده توسط شورا و شهرداری انجام شده است.

خجسته یادآور شد: با توجه به اقدامات صورت گرفته شهرداری همدان در حوزه سخت افزاری پروژه های فرهنگی رتبه نخست را در سطح کشور دارد.

رئیس شورای اسلامی استان و عضو شورای شهر همدان نیز در این جلسه اضافه کرد: در حوزه توانمندسازی جانبازان و توان یابان نیاز به اطلاعات مناسب جهت خدمت رسانی بهتر به این قشر است و تمامی دستگاه های اجرایی مرتبط در این راستا وظایفی دارند که باید به آن عمل کنند.

علی رضایی مناسب سازی سطح شهر برای تردد جانبازان و توان یابان را از جمله وظایف مدیریت شهری برشمرد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان و عضو شورای شهر همدان هم ضمن تاکید بر توجه ویژه به جایگاه توان یابان و جانبازان از عدم حضور برخی از مدیران دستگاه های اجرایی در جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا جهت بررسی و حل مشکلات حوزه توان یابان و جانبازان انتقاد کرد.

سید احمد حسنی حلم اضافه کرد: مسولینی که برای جلسات شورا دعوت می شوند باید یا خود حضور یابند و یا نماینده آنها تام الاختیار باشد در غیر این صورت تعهدات را باید به شخص مدیرکل ارائه دهد و وی ملزم به امضاء باشد چرا که در پارلمان محلی تصمیماتی که اتخاذ می شود شخصی نبوده و برای رفع مشکلات شهروندان است.

مدیرکل حوزه استانداری همدان هم در این جلسه با اشاره به نامه ارسالی شورای عالی استانهای کشور به شوراهای شهر در خصوص توجه لازم به حمایت از سلامتی ، نشاط و توانمندسازی جانبازان و معلولان گفت: ضروری است دستگاه های اجرایی مرتبط با همکاری شورا و شهرداری همدان در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

ناصر احمدیان اضافه کرد: لازم است دستگاه های اجرایی و ادارات مربوطه ضمن بررسی موارد و با اختصاص اعتبار در حوزه کاری خود نسبت به اجرای مصوبه اقدام کنند.

احمدیان در ادامه از زحمات و اقدامات شورای اسلامی شهر و شهرداری همدان نسبت به راه اندازی ورزش محلات تشکر کرد و افزود: با این اقدام علاوه بر ترویج و توسعه ورزش و سلامتی در بین جوانان، نوجوانان و نونهالان شور و نشاط ایجاد شده است.

محمد قدیمی معاون اجتماعی، فرهنگی و گردشگری شهرداری همدان نیز ضمن بیان اقدامات فرهنگی صورت گرفته در زمینه خدمات رسانی به توان یابان و جانبازان اظهار کرد: برای سال ۹۶ هم لیگ محلات برای جانبازان و توان یابان در رشته های مرتبط در نظر گرفته شده است.

گفتنی است در پایان جلسه مقرر شد جلسه دیگری با حضور مسولین و مدیران کل سایر ادارت مرتبط با موضوع به حمایت از سلامتی ، نشاط و توانمندسازی جانبازان و توان یابان برگزار شود تا در این راستا با همکاری و مشارکت آنها با شورا و شهرداری مجموعه ورزشی اختصاصی احداث شود.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار