پرویز سالاری:

باید زمینه بروز و ظهور نخبگان و استعدادهای بالقوه فراهم شود

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس با گرامیداشت ۲۹ فروردین روز ارتش بیان کرد: ۲۹ فروردین روز ارتش یادآور شجاعتها و وفاداری غیورمردان ارتش به آرمان‌های انقلاب اسلامی و حضرت امام خمینی(ره) است.

سالاری گفت: روز ارتش یادآور حدیث حریت فرزندان این سرزمین است که به عنوان پیشگامان عرصه دفاع به اعتماد بنیانگذار کبیر انقلاب به این نیرو پاسخ شایسته داده و در قبل و حین انقلاب و هشت سال جنگ تحمیلی دشمن را درشکستند.

سالاری در ادامه با اشاره به اینکه  در شهر بندرعباس تمام شاخصه های شهر خلاق وجود دارد خاطرنشان کرد: یکی از خصوصیات شهرهای خلاق این است که شهر خلاق باید ابزار خلاقانه، محیط خلاقانه، رویداد مدار و رویداد محور باشد، و با توجه به اینکه همه این شاخصه ها در شهر بندرعباس است می طلبد که تمام مدیران شهری اهم از دولتی،غیر دولتی، تشکل ها و انجمن های مردم نهاد به این عناصر توجه داشته باشند.

سالاری گفت: باید زمینه بروز و ظهور نخبگان و استعدادهای بالقوه که مایه مباهات و افتخار شهر بندرعباس هستند فراهم شود.

وی افزود:این دانش آموز توانسته افتخار دانشمند برتر در نمایشگاه ۲۰۱۷ اختراعات سوئیس کسب نماید که با توجه به معضلات زیست محیطی اختراع دستگاه تشخیص نشتی سیالات توسط این دانش آموز جای بسی خوشحالی است.

رئیس شورای شهر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری جشنواره ملی موج در شهر بندرعباس بیان کرد: جشنواره ملی موسیقی موج در جهت  کاهش آسیب های اجتماعی در شهر بندرعباس و در سه بخش تئاتر ، فیلم کوتاه و موسیقی بعنوان یک رویداد فرهنگی برگزار شد.

وی گفت: این برنامه های خاص که درشهر ایجاد می شود سبب این شده که فضاهای مناسبی برای گذران اوقات فراغت جوانان و مردم ایجاد شود.

سالاری افزود: جلب توجه هنرمندان و مسئولان برای استفاده از ظرفیت های هنر در کاهش آسیب های اجتماعی از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

بهرامی:

تبدیل بخشی از فضاهای مدارس به فضای تجاری جهت درآمد فضاهای آموزشی

مدیر آموزش وپرورش ناحیه یک بندرعباس در این جلسه گفت: مبینا وطن خواه دانش آموز مرکز آموزش استعدادهای درخشان فرزانگان ناحیه یک بندرعباس، بعنوان سفیر علمی کشورمان با حضور در نمایشگاه ۲۰۱۷ اختراعات سوئیس توانست نشان برنز این نمایشگاه را از بین ۴۵ کشور حاضر کسب کند.

بهرامی افزود : این دانش آموز با ارایه دستگاه تشخیص نشتی سیالات دراین نمایشگاه شرکت کرد و علاوه بر کسب این نشان ، از کشورهای تایوان و هنگ کنگ نیز نشان افتخار برترین اختراع را کسب کرد و به عنوان جوان ترین مخترع نمایشگاه مورد تقدیر گرفت.

بهرامی در ادامه به تجاری سازی بخشی از محیط مدارس که در شورای شهر بندرعباس مصوب شده بود اشاره کرد و گفت:وی  شورای شهر بندرعباس مصوب نموده بخشی از فضای مدارس تبدیل به فضای تجاری شود تا درآمد آن صرف فضاهای آموزشی شود.

وی افزود: قطعا این درآمد زایی صرف فضای آموزشی می شود نه هزینه های جاری.

مبینا وطن خواه:

موفقیتم را مدیون لطف خدا وتلاشهای بی دریغ خانواده و اساتیدم می دانم

مبینا وطن خواه مخترع ۱۴ساله هرمزگانی که هفتم فروردین ماه به سویس رفته بود به عنوان مخترع برتر شناخته شد.

این مخترع نوجوان گفت: درمیان کشورهای هنگ کنگ و تایوان با حضور چند تیم قوی ومخترعان ؛ به حول قوه الهی توانستم به عنوان مخترع برتر شناخته شوم که این موفقیتم را مدیون لطف خدا وتلاشهای بی دریغ خانواده و اساتید م می دانم.

وی گفت: ارائه سیستم هوشمند نشت یاب لوله های آب یکی از اختراعات برتر نمایشگاه مخترعان سویس ۲۰۱۷ با رای هیات داوران شناخته شد که مورد تشویق حضار و هیات داوران قرار گرفتم .

گفتنی است مراسم اختتامیه این نمایشگاه در روز ۱۳فروردین در شهر ژنو به میزبانی شهردار ژنو برگزار شد و در پایان به مخترعان برتر لوح افتخار و مدال اهدا شد که این مخترع هرمزگانی توانست عنوان مخترع برتر را از آن خود نماید.