رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April
  • چهارشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵
  • کد خبر : 7984
  • چاپ خبر : با ایجاد تولید و اشتغال بخش بزرگی از آسیبهای اجتماعی رفع خواهند شد

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: با ایجاد تولید و اشتغال بخش بزرگی از آسیبهای اجتماعی رفع خواهند شد.

به گزارش شورانیوز از بندر عباس ، پرویز سالاری در۲۳۴امین جلسه علنی شورای اسلامی شهر بندرعباس با اشاره به نامگذاری سال ۹۶ بنام اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال از سوی مقام معظم رهبری بیان کرد: ازاین‌جهت مقام معظم رهبری امسال را هم در جهت کارآمد کردن مدیریت درآمدها و منابع درآمدی به‌ویژه توانمندسازی نیروی انسانی سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نام‌گذاری کردند چراکه اگر تولید و اشتغال داشته باشیم بخش بزرگی از آسیب‌های اجتماعی رفع خواهند شد.

سالاری اظهارکرد: در سال ۹۵ اهالی رسانه زحمات زیادی در زمان ایجاد ارتباط موثر میان مردم و مسؤولان و بخصوص با شورای شهر به عنوان پارلمان محلی بودند و با نقدهای منصفانه و دلسوزانه خود چراغ راهی برای حرکت به سوی خدمت به مردم بودند.

وی افزود: سال ۹۶ مزین به نام بانوی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) است و امیدوارم در این سال مردم ایران و مردم هرمزگان وبندرعباس سالی پربرکت و توام با سلامتی و عزت و رحمت الهی برای آنان باشد.

رئیس شورای شهر بندرعباس با اشاره به حضور جمعی از فرزندان شاهد که به مناسبت بزرگداشت هفته پدران آسمانی در نشست شورای شهر حضور یافته بودند، عنوان کرد: امیدواریم همه ما بتوانیم رهرو راه شهدا و بخصوص شهدای بزرگی که امروز راه آسمانی‌شدن را طی کردند همچون شهید بزرگوار سید مرتضی آوینی باشیم.

سالاری در ادامه با اشاره به نام‌گذاری سال ۹۶ به سال اقتصاد مقاومتی، خاطرنشان کرد: سه سال قبل رهبر معظم انقلاب اسلامی سیاست‌های کلی اقتصادی را در قالب بسته اقتصاد مقاومتی را به مدیران عالی کشور ابلاغ کردند اما از آن جایی که در سال ۹۳ و ۹۴ آن طور که شایسته و بایسسته بود به این نسخه شفابخش کمتر عمل شد، سال گذشته از سوی رهبر معظم انقلاب به سال اقتصاد مقاومتی نام‌گذاری شد و امسال نیز در راستای کارآمدسازی نظام و توانمندسازی نیروی انسانی و … به سال اقتصاد مقاومتی اشتغال و تولید نام‌گذاری شد.

وی درباره عملکرد شورای شهر بندرعباس در موضوع اقتصاد مقاومتی نیز گفت: مصوبات خوبی در سال گذشته با موضوع اقتصاد مقاومتی داشتیم و انتظار ما از شهردار نیز این است که گزارش جامعی در این زمینه تهیه و ارائه کنند تا مصوبات خوبی نظیر تشکیل شرکت توسعه و عمران شهر بندرعباس، ایجاد کدهای درآمدی جدید، تشکیل سازمان حمل و نقل درون شهری بار و کالا، بهسازی و بهینه سازی حمل و نقل درون شهری و بهسازی اتوبوس‌های فرسوده و … برای مردم به خوبی تبیین شود.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس با اشاره به اینکه یکی از کارهای خوبی که در راستای مقاومت اقتصادی انجام شد تشکیل شرکت توسعه عمران شهر بندرعباس بود، تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی و مشارکت شهرداری کارهای اولیه تأسیس و راه‌اندازی این شرکت انجام شد و از فرماندار بندرعباس نیز خواهشمندم در این بخش ما را یاری کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: کار دیگری که هم اشتغال ایجاد می‌کند و هم تولید و تابه‌حال در بندرعباس انجام نشده، تشکیل سازمان حمل‌ونقل درون‌شهری بار و کالا است که بسیاری از کلان‌شهرها به‌ویژه شهر تهران و اصفهان ظرفیت درآمدی و اشتغال‌زایی بسیار خوبی در این زمینه‌ دارند و دومین مصوبه‌ای بود که شورای چهارم در راستای ایجاد اشتغال و استفاده از ظرفیت‌های شهرداری انجام داد.

سالاری با اشاره به بهینه سای حمل‌ونقل درون‌شهری به‌ویژه بهسازی اتوبوس‌های فرسوده، خاطرنشان کرد: بیش از ۷۰ دستگاه اتوبوس فرسوده با قیمت بسیار نازل (به‌اندازه هزینه خرید یک اتوبوس) تعمیر و وارد چرخه حمل‌ونقل درون‌شهری شدند.

وی با بیان اینکه با تعمیر وسایلی نظیر سطل‌های زباله مستعمل شده بخش عمده‌ای از نیازهای شهرداری که باید از اول خرید انجام می‌داد رفع شد، عنوان کرد: کار مهم دیگر ایجاد مرکز مطالعات شهر بندرعباس با پشتوانه علمی، پژوهشی و مطالعاتی در شوراهای شهر و شهرداری بود که در سه حوزه سیاست گزاری، برنامه‌ریزی و نظارت کارهای مطالعاتی‌اش را انجام می‌دهد.رئیس شورای شهر بندرعباس ادامه داد: ایجاد مرکز مطالعات شهر بندرعباس با رویکرد ایجاد پشتوانه علمی و تحقیقی در زمینه اجرای پروژه‌ها نیز از دیکر مصوبات شورای شهر بود که از هدررفت منابع جلوگیری کرده و زمینه مشارکت هر چه بیشتر نخبگان علمی را در حوزه سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و نظارت را فراهم می‌آورد.

سالاری همچنین به رکود طاقت‌فرسای موجود در جامعه اشاره و از یکایک مدیران شهرداری خواست تا در جهت رونق دادن به اقتصاد شهر کمک کرده و سال ۹۶ را به سالی پرامید برای مردم بندرعباس تبدیل کنند.

وی از تلاش‌های نیروی انتظامی و دیگر دستگاه‌های امنیتی استان نیز که در ایام نوروز و دیگر ایام سال تلاش ویژه‌ای برای ایجاد آرامش و امنیت عمومی دارند نیز قدردانی کرد و عنوان داشت: اگر هوشیاری و آمادگی نیروهای امنیتی و انتظامی ما نبود، قطعا چنین آرامشی را نداشتیم.

این عضو شورای شهر بندرعباس در پایان از تلاش‌های شهرداری نیز در ایام نوروز بخصوص در بارندگی‌ها نیز تشکر کرد.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار