رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأربعاء ۱۵ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Wednesday 24 April
  • سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۵
  • کد خبر : 7424
  • چاپ خبر : ما قصد داریم حمایت از ورزش حرفه‌ای و به‌خصوص فوتبال را محدود کنیم

رئیس شورای شهر تبریز گفت: ما قصد داریم حمایت از ورزش حرفه‌ای و به‌خصوص فوتبال را محدود کنیم. این مسئله جز دردسر آورده‌ای برای ما نداشته است.

به گزارش شورانیوز از تبریز، شهرام دبیری در نشست هم‌اندیشی هیئت‌های ورزشی استان آذربایجان شرقی با اشاره به تلاش مدیران هیئت‌های ورزشی برای توسعه ورزش استان اظهار کرد: تمام مدیران هیئت‌های ورزشی استان بدون کوچک‌ترین امتیاز تلاش همه‌جانبه‌ای برای پیشرفت ورزش تبریز و استان دارند که این مسئله قابل‌تقدیر است.

رئیس شورای شهر تبریز افزود: ما نیز در شورای شهر و شهرداری تبریز تعامل سازنده‌ای با اداره کل ورزش و جوانان داریم تا بتوانیم ورزش‌های همگانی و قهرمانی استان را توسعه دهیم. شاید اصلی‌ترین وظیفه ما حمایت از ورزش همگانی و ایجاد نشاط در جامعه باشد اما ما نیم نگاهی نیز به ورزش قهرمانی و حرفه‌ای داریم.

دبیری در مورد سرمایه‌گذاری شهرداری تبریز در فوتبال تصریح کرد: ما قصد داریم حمایت از ورزش حرفه‌ای و به‌خصوص فوتبال را محدود کنیم. این مسئله جز دردسر آورده‌ای برای ما نداشته است. ما در فوتبال هزینه‌های زیادی انجام داده‌ایم اما بهره‌برداری چندانی از آن نداریم. از سوی دیگر استرس زیادی هم به مجموعه وارد می‌شود.

وی افزود: در گذشته که باشگاه‌های ورزشی چندان فعال نبودند و مسابقات به‌صورت شهر به شهر برگزار می‌شد، تیم‌های تبریز و آذربایجان در رشته‌های مختلف جز تیم‌های برتر بودند. اما از زمانی که ورزش حرفه‌ای شد و باشگاه‌ها وارد کار شدند بنابه دلایلی در برخی شهرها و استان‌ها حمایت خوبی از صنایع شد اما در استان آذربایجان شرقی آن‌گونه که بایدوشاید حمایت خوبی از تیم‌های ورزشی انجام نشد و رفته‌رفته افت کردیم. حتی برخی از قهرمان‌های ما نیز در سایر استان‌ها حضور دارند.

رئیس شورای شهر تبریز در مورد باشگاه‌های خصوصی تبریز هم گفت: این کار صرفاً به خاطر عشق و علاقه انجام می‌شود و هر کس در ورزش سرمایه‌گذاری می‌کند به خاطر علاقه‌اش است. آقای زنوزی در گسترش فولاد سرمایه‌گذاری کرده اما سودی برای او ندارد. بااین‌حال ما تلاش‌هایی کرده‌ایم تا در جهت حمایت از ورزش قهرمانی، سیاست‌گذاری‌هایی در مجلس انجام شود. در حوزه ورزش همگانی تلاش می‌کنیم که کارها را جلو ببریم اما در ورزش قهرمانی، با حمایت از بخش خصوصی از سوی دولت و مجلس، می‌توانیم به رشد بیشتر ورزش قهرمانی نیز امیدوار باشیم.

شهرام دبیری با اشاره به تلاش شورای شهر و شهرداری تبریز برای رفع مشکلات هیئت‌های ورزشی استان افزود: در هر حال ما در خدمت هیئت‌های ورزشی هستیم. برخی از هیئت‌های ورزشی با مشکلات مالی دست‌وپنجه نرم می‌کردند که به آنها کمک شده ولی تلاش می‌کنیم تا پایان سال جاری به سایر هیئت‌ها نیز کمک شود. انشاا… در سال آینده حمایت جدی‌تری انجام خواهیم داد تا هیئت‌های ورزشی بتوانند فعالیت‌های جاری خود را انجام دهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تبریز در سال ۲۰۱۸ به‌عنوان پایتخت کشورهای اسلامی انتخاب‌شده و ما تلاش می‌کنیم رخدادهای مختلفی را در تبریز برگزار کنیم که برای این مسئله باید از همین حالا برنامه‌ریزی‌ها انجام شود.

در حال حاضر شهرداری تبریز با خریداری تیم ماشین‌سازی تبریز، نام آن را به “ماشین‌سازی شهرداری تبریز” تغییر داد و در لیگ برتر حضور یافت که امسال در قعر جدول قرار دارد و اولین گزینه برای سقوط به دسته اول فوتبال کشور است.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار