رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۱ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 20 April
  • دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۴
  • کد خبر : 7392
  • چاپ خبر : فرهنگ تکریم و تجلیل، باید نسل‌به‌نسل، در جامعه نهادینه شود

شهردار تبریز، بر لزوم صیانت از میراث تاریخی و هویتی تاکید کرد و گفت: فرهنگ تکریم و تجلیل، باید نسل‌به‌نسل، در جامعه نهادینه یابد.

به گزارش شورانیوز از تبریز ، دکتر صادق نجفی در اختتامیه کنگره بزرگداشت مولانا صافی تبریزی با بیان این مطلب اظهار داشت: متاسفانه در حفاظت از میراث تاریخی و هویتی خود، آن‌گونه که شایسته است عمل نکرده ایم؛ عمده آسیب‌های فرهنگی جامعه نیز متوجه همین نارسایی است.

وی با بیان این که حفاظت از ثروت‌های فرهنگی شهر را وظیفه خود می دانیم، گفت: بزرگداشت صافی تبریزی، ایده‌ای است که سال گذشته در دیدار با فرزند و یادگار برومند آن شاعر فقید در تهران شکل گرفت و خرسندیم که امروز، با استقبال آحاد شهروندان در حضور حاج‌محمدآقا فرزند صافی، شاهد برگزاری این محفل گرم و پرشور هستیم.

شهردار تبریز،  خاطرنشان کرد: صافی، در هنگام فوت، سن و سال زیادی نداشته اما تاثیر جریان‌ساز این شاعر، مرزهای زمان را پشت سر گذاشته و در اعتلای نهضت اهل‌بیت(ع) نقش اساسی داشته است؛ همین مسیر فرهنگی است که در دوره معاصر چهره بزرگی چون فخرالذاکرین حاج فیروز زیرک‌کار را در بستر فرهنگی و مذهب شهر مطرح کرده است.

دکتر نجفی ادامه داد: به گواه آثار و اسناد تاریخی، فعالیت مرحوم صافی، محدود به شعر نبوده و ایشان در حوزه‌های مهم اجتماعی و سیاسی و نقش مبارزاتی دوره مشروطیت، نقش فعال داشته است.

وی متذکر شد: تبریز با برخورداری از پیشینه فاخر چندین‌هزار ساله و این هویت ویژه، همواره در خدمت سربلندی ایران و اسلام عزیز بوده و امروز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۸ مطرح شده است.

شهردار تبریز همچنین از نامگذاری خیابان جدیدالاحداث مجاور مقبره‌الشعرا به نام «مولانا صافی تبریزی» خبر داد و افزود: این مسیر تازه تاسیس، با نصب مجسمه صافی، یکی از محورهای مهم تاریخی و فرهنگی شهر خواهد بود

 دکتر نجفی در بخش تقدیرهای کنگره، با اهدای لوح و تندیس مولانا صافی تبریز، از فرزند این شاعر و مرثیه سرای نامی، تقدیر کرد.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار