رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأربعاء ۱۵ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Wednesday 24 April
  • پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۲
  • کد خبر : 7249
  • چاپ خبر : اجرای بیش از ١٠٠ پروژه زیباسازی برای سال ٩۶ در شهر اصفهان

گردشگری شهری امروزه بصورت یکی از فعالیت های مؤثر اقتصادی و اجتماعی درآمده که موجب کارآفرینی، درآمدزایی، فرهنگ سازی، اقدامات اجتماعی شده و تغییرات فضایی در شهرها را شکل می دهد.

در چند دهه ی اخیر گردشگری، به عنوان مهمترین و گسترده ترین صنعت خدماتی مورد توجه همگان قرار گرفته است و در اکثر کشورها گردشگری بعنوان عامل مهم اقتصادی، درآمدزایی و اجتماعی محسوب می شود که در همه محیط ها و مکان ها می تواند جریان داشته باشد در حال حاضر یکی از جاذبه های فعال در این صنعت شهرها هستند.

گردشگری شهری امروزه بصورت یکی از فعالیت های مؤثر اقتصادی و اجتماعی درآمده که موجب کارآفرینی، درآمدزایی، فرهنگ سازی، اقدامات اجتماعی شده و تغییرات فضایی در شهرها را شکل می دهد.

در بسیاری از کشورهای موفق در صنعت گردشگری، شهر پایه و اساس توسعه گردشگری است. عوامل متعددی در تحول گردشگری شهری نقش دارند، یکی از عوامل مهم در ایجاد جاذبه های گردشگری شهری، فضاهای عمومی اعم از مبلمان شهری، فضاهای سبز شهری، مراکز اقامتی مدرن، فضاهای تفریحی و سرگرمی، فضاهای خرید بزرگ شهری، موزه ها و مراکز فرهنگی و هنری و … می باشد.

از طرفی ساماندهی و زیبا سازی این فضاها نقش مهمی در جذب گردشگر دارد و هم تأثیر آرامش بخشی بر روحیه آنها دارد و نیز تشویق به حفظ و نگهداری شهر می کند. ساماندهی و توسعه مناسب فضاهای شهری، زیباسازی فضاهای عمومی شهر، باز زنده سازی فضاهای ظاهراً متروک و مرده به قصد زنده کردن جنبه های کهن ، بستر مناسبی را در جهت توسعه گردشگری شهری، تشویق شهروندان برای استفاده از امکانات ایجاد شده در شهر را به دنبال دارد. تلاش ما نیز به خصوص در این دوسال اخیر تغییر و تحول در سیما و منظر شهری بوده است که یکی از این تغییرات اجرای پروژه های زیباسازی شهریست .
در سال ٩۵ ما شاهد اجرای ۶٣ پروژه شهری بودیم و در سال ٩۶ انشاالله به جزء دیوارنگاره های شهری ١٠٠ پروژه زیباسازی را تقدیم مردم عزیزمان خواهیم کرد.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار