رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۱ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 20 April
  • یکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۶
  • کد خبر : 5949
  • چاپ خبر : بلاتکلیفی ۱۰۰ کارگر در شب‌های نزدیک عید برای اخذ حقوق/ اگر یک ریال هم به کارگران پرداخت نکنیم هیچ کار قانونی از دستشان بر نمی‌آید

کارگران پروژه‌های تقاطع‌های غیرهمسطح شهر گرگان صبح امروز به منظور اعتراض به حقوق‌های معوقه چندین ماهه خود مقابل شهرداری گرگان تجمع کرده و پاسخ مناسب را از شهرداری گرگان دریافت نکردند این افراد برای پیگیری مطالبات خود در صحن شوراحاضرشدند.

به گزارش شورانیوز از گرگان، پس از آنکه کارگران پروژه‌های تقاطع‌های غیرهمسطح شهر گرگان صبح امروز به منظور اعتراض به حقوق‌های معوقه چندین ماهه خود مقابل شهرداری گرگان تجمع کرده و نتیجه لازم و پاسخ مناسب را از شهرداری گرگان دریافت نکردند

این افراد برای پیگیری مطالبات خود امشب در سیصد و چهل و نهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر گرگان حاضر شده و از اعضای شورا خواستار پیگیری مطالبات خود شدند.

«ثابتی» نماینده کارگران در این جلسه به پیگیری ۶۰ روزه کارگران در راستای دریافت مطالبات خود از شهرداری گرگان اشاره کرد و گفت: مدیران شرکت سازه پایدار افق به ما اعلام کردند اگر ما ۱۰ صورت وضعیت دیگر نیز به شهرداری ارائه دهیم وضعیت منفی خواهد بود.

وی ادامه داد: با این روند که شهردار گرگان نیز اعلام کرده اگر صورت‌حساب منفی باشد هیچ وجهی را به این شرکت پرداخت نخواهد کرد، به طور قطع ما کارگران شب عید با مشکلات فراوانی روبرو خواهی بود.

هرچند که تعداد دیگری از کارگران در این جلسه عنوان کردند که در مقابل خانواده خود شرمنده‌اند و حتی در خصوص اجاره منازل خود دچار مشکل شده و در این روزهای پایانی سال به شدت پریشان و مضطرب هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان در این خصوص با اشاره به مذاکراتی که هفت روز گذشته بین رئیس شورا و نماینده کارگران شکل گرفت گفت: قرار بود که شما کارگران ۱۰ روز صبر کنید تا با مذاکرات انجام شده و اخذ صورت وضعیت قطعی هر دو پروژه، مشکل شما کارگران حل شود.

سیدمحمد قدس‌مفیدی تاکید کرد: این شرکت، تضامینی را نزد کارفرمای خود (شهرداری گرگان) دارد و از سوی دیگر دستگاه‌های نظارتی نیز در حال بررسی موضوع هستند و پیمانکار نیز اعتراضاتی دارد که باعث شده رسیدگی به موضوع مستلزم زمان شود.

وی افزود: مشاور یک سری صورت وضعیت تائید شده دارد اما ارگان‌های نظارتی بر روی آن بحث دارند و به برخی از بندهای صورت وضعیت اشکال وارد کرده‌اند و طی چند روز آینده مشخص می‌شود این شرکت بدهکار یا طلبکار است اما در هر صورت این شرکت نمی‌تواند بدهی کارگران را پرداخت نکند و از تعهدات خود شانه خالی کند.

پایان مهلت ۱۰ روزه با پیمانکار تسویه حساب می‌کنیم

شهردار گرگان در این جلسه در خصوص این موضوع با انتقاد از نحوه عملکرد کارگران در دریافت مطالبات و بدهی خود، تاکید کرد: به طور قطع کارگران پس از پایان مهلت ۱۰ روزه طلب خود را دریافت خواهند کرد اما این حرکت صحیح نیست که کارگران در صحن شورا حاضر شوند و از شورا درخواست اطمینان و تضمین برای دریافت مطالبات خود داشته باشند و امروز با بنر در مقابل شهرداری گرگان حاضر شوند و تجمع کنند.

حسین صادقلو اضافه کرد: بهتر بود که کارگران این ۱۰ روزی که از سوی شورا و شهرداری به آن اشاره دارند را تحمل می‎کردند و اگر در پایان ۱۰ روز مطالبات آنها پرداخت نمی‌شد می‌آمدند و آن زمان حرف‌های آن‌ها شنیدنی بود.

وی گفت: به وعده ۱۰ روزی که شورا و شهرداری ارائه کرده پایبندیم و تمام تعهدی که برابر مصوبه شورای اسلامی شهر گرگان اتفاق افتاده را پرداخت می‌کنیم و با شرکت پیمانکار تسویه حساب خواهیم کرد.

زهرا نورا عضو شورای اسلامی شهر گرگان خاطرنشان کرد: باید به کارگران حق داد زیرا مصوبه‌ای در شورا شکل گرفته اما کارگران پس از آن مصوبه نیز تا امروز به حق خود نرسیده‌اند و در ایام نزدیک به عید نوروز دچار مشکل هستند.

وی اضافه کرد: این نحوه انتقاد و اعتراضی که کارگران امروز برای رسیدن به حق خود به آن متوسل شده‌اند، در گذشته نیز وجود داشته و من فکر می‌کنم پیگیری مطالبات آنها توسط شورا، وظیفه تمامی اعضای شورای اسلامی شهر گرگان است.

ریالی به کارگران بدهکار نیستیم

پس از خروج کارگران از صحن شورای اسلامی شهر گرگان، شهردار گرگان اظهار کرد: اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی یکی از اداراتی است که وظیفه پیگیری مشکلات کارگران را بر عهده دارد و این بدعت زیبایی نیست که چند کارگر که حقوق خود را دریافت نکرده، در مقابل شهرداری تجمع کنند و یا در صحن شورا حاضر شوند و با چند روز پیگیری حقوق خود را دریافت کنند و برود و به نگاه من این رفتار به هیچ عنوان رفتار پسندیده‌ای نیست.

صادقلو تاکید کرد: این کارگران یک ریال از ما طلبکار نیستند و اگر یک ریال هم به آنها پرداخت نکنیم هیچ کار قانونی از دست این‌ها بر نمی‌آید و به نظر من بیاییم این باب را ببندیم زیرا امروز این گروه، فردا یک گروه دیگر، روزهای آینده پیمانکاران فضای سبز و دیگران می‌آیند و از این طریق اقدام می‌کنند.

شهردار گرگان تاکید کرد: اجازه بدهید این‌ها بروند و مسیر قانونی خود را پیگیری کنند و از کارفرمای خودشان(شرکت پیمانکاری) شکایت کنند و مسئولان شرکت بیایند و پاسخ دهند، ما چرا باید جوابگو باشیم.

صادقلو در بخش دیگری از این جلسه گفت: پیمانکار هیچ صورت وضعیت طلبکاری نزد ما ندارند و حتی خیلی از این کارگران، کارگران بیمه‌ای نیستند که بر اساس لیست آنها بخواهم پرداختی داشته باشم.

بلاتکلیفی ۱۰۰ کارگر در شب‌های نزدیک عید برای اخذ حقوق

بر اساس این گزارش، تعداد بیش از ۱۰۰ نفر از کارگران دو پروژه تقاطع غیرهمسطح بلوار بهارستان و بلوار نهارخوران گرگان(ابتدای بلوار صیاد شیرازی) به مدت بیش از ۶ ماه است که از شرکت پیمانکاری شهرداری گرگان در این پروژه‌ها حق و حقوق خود را دریافت نکردند.

این کارگران ماه گذشته نیز اعتراضات خود را به صورت تجمع مقابل شورای اسلامی شهر گرگان داشته که مقرر شد نیمی از تعهدات شهرداری گرگان که قرار بود به صورت واگذاری ملک به شرکت پیمانکاری پرداخت شود، به صورت نقدی به حساب پیمانکار واریز شده تا مشکل کارگران حل شود.

این موضوع در صحن شورای اسلامی شهر گرگان مصوب و در فرمانداری گرگان نیز مورد تائید قرار گرفت اما شهرداری گرگان اعلام کرده که به دلیل وجود اشکال در صورت وضعیت شرکت پیمانکار، این پرداخت صورت نخواهد گرفت که باعث شد کارگران صبح امروز مقابل شهرداری دوباره تجمع کرده و امشب نیز در صحن علنی شورای اسلامی شهر گرگان حاضر شوند.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار