رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April
  • یکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۷
  • کد خبر : 5931
  • چاپ خبر : وضعیت شغلی کارگران شهرداری بجنورد مانع اصلی پرداخت معوقات‌

رئیس کمیسیون شورای اسلامی شهر بجنورد درباره حقوق معوقه کارگران شهرداری گفت:شهرداری در حال حاضر نقدینگی دارد اما نمی‌تواند حقوق کارگران را پرداخت کند چراکه با این عزیزان قرارداد ندارد.

به گزارش شورانیوز از بجنورد، رضا فیروزه در جلسه شورای اسلامی که عصر امروز برگزار شد اظهار داشت:مشکل شهرداری کمبود نقدینگی نیست بلکه نادیده گرفته شدن مشکلات پیشروی این نهاد توسط دیگر ادارات و نارسایی‌های قانون است.

فیروزه تصریح کرد: مدتی پیش تقاضای تبدیل وضعیت کارگران شرکتی را داشتیم تا شهرداری بتواند حقوق معوق آنان را پرداخت کند که این مصوبه شورا با مخالفت فرمانداری روبه‌رو شد.

وی اظهار داشت: پس از مخالفت فرمانداری، با سازمان شهرداری‌ها برای گره‌گشایی این موضوع مکاتبه شد و سازمان شهرداری‌ها هم مطابق قوانین تدوین‌شده درخواست شهرداری را رد کرده و فقط مجوز انعقاد قرارداد حجمی را داد.

فیروزه تأکید کرد: شهرداری در بلاتکلیفی است و هیچ راهی برای برون‌رفت از این موضوع ندارد.

رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: فرمانداری برای انعقاد قرارداد با پیمان‌کار مخالفت نداشته اما شرکت مذکور به دلیل طلب ۸ میلیارد تومانی از شهرداری حاضر به ادامه کار نیست.

حسین پیلتن نیز اظهار داشت: سازمان برنامه‌وبودجه در راستای مصوبات خود نامه‌ای را به شهرداری ارسال کرده و خواستار این شده که با توجه به استحصال ۴۳ درصدی بودجه شهرداری به‌جای پشتیبانی از تیم والیبال و سنگ‌فرش خیابان‌ها در فصل زمستان به پرداخت بدهی‌های شهرداری، حقوق کارکنان، طلب پیمانکاران مبادرت ورزد.

پیلتن همچنین از مهر و امضای دفترچه بیمه کارگران شهرداری که پیش از این به دلیل مشکلاتی تامین اجتماعی از تمدید آن مبادرت می کرد تا روز یکم اسفندماه امسال خبر داد.

رئیس شورای اسلامی شهر درباره جلساتی که با اداره پست داشت گفت: در این جلسات، رئیس اداره پست به نداشتن نام و یا چند اسمی بودن معبر بجنورد معترض بود.

پیلتن اظهار داشت: در بجنورد معابر بی‌نام و یا چند اسمی نداریم و بنده به رئیس اداره پست اعلام کردم که نقشه‌های اداره پست را با نقشه‌های شهرداری تطابق دهد.

عضو دیگر شورای شهر بجنورد نیز درباره نظام ملی آدرس گذاری کشور (GNAF) گفت: در این طرح امکان بررسی و صحت سنجی آدرس فیزیکی به همراه موقعیت و مختصات جغرافیاییان مقدور می‌شود و بی‌تردید در هر کشوری، توسعه فرایندی نوین در تعریف آدرس با ماهیت زمین مرجع، برای ایجاد و نگهداری یک پایگاه اطلاعاتی و راهنمای رسمی و موثق آدرس‌های استاندارد مکان محور و یکتا امری ضروری است.

صبری سیدی به عدم اجرای پروژه پارک بانوان معترض شد که حسین پیلتن دراین‌باره گفت: این پروژه از سوی شورا قابل‌تأیید است و در مرحله جذب سرمایه‌گذار است و باید از سوی شهرداری پیگیری شود.

در این جلسه اعضا با اعطای زمینی باارزش ۱۰۰ میلیون تومان به کوراش کار برتر جهان، مصطفی دلیریان موافقت کردند.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار