رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۶ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 25 April
  • چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹
  • کد خبر : 5761
  • چاپ خبر : اجرای طرح‌های فرهنگی ، با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر

رئیس شورای شهر بوشهر گفت: اجرای طرح‌های فرهنگی در بوشهر یکی از مهم‌ترین برنامه‌های تدوین شده است که در این راستا با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر محقق می‌شود.

به گزارش شورانیوز از بوشهر، عبدالخالق برزگرزاده در نشست شورای شهر بوشهر با بیان اینکه زیرساخت توسعه فرهنگ از اولویت‌ها است اظهار داشت: در جامعه کنونی مباحث مربوط به فضای مجازی به شدت مردم را درگیر کرده و مانعی برای مطالعه مردم شده است.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف  مدیریت شهری بسترسازی برای فعالیت‌های فرهنگی است تصریح کرد: کتاب از نظر محتوا قابل ستایش و نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در ارتقای سطح فرهنگ مردم تاثیرگذار و ماندگار است.

رئیس شورای شهر بوشهر با اشاره به نقش مهم فرهنگ کتابخوانی در حل مشکلات فرهنگی خاطرنشان کرد: با استفاده از فرهنگ  توزیع کتاب و کتابخوانی می‌توان بسیاری از مشکلات موجود فرهنگی و اجتماعی پیش روی شهرها  با اطلاع رسانی پیشگیری کرد.

بزرگرزاده از تدوین برنامه‌های فرهنگی خبرداد و افزود: اجرای طرح‌های فرهنگی در بوشهر یکی از مهم‌ترین برنامه‌های تدوین شده است که در این راستا با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه شورای شهر بوشهر با طرح کمیسیون فرهنگی شورا برای حمایت از  انتخاب بوشهر به‌عنوان پایتخت کتاب ایران موافقت کرد گفت: انتظار داریم همه دستگاه‌های اجرایی از این طرح ارزشمند حمایت کنند تا امسال استان بوشهر موفق به کسب این عنوان شود.

برزگرزاده نقش سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری بندر بوشهر را بسیار مهم دانست و تاکید کرد: یکی از سازمان‌هایی که امروزه از نگاه و سیطره تک بعدی و ارائه تسهیلات عمرانی و خدماتی خارج شده و توسعه و ترویج فعالیت‌های فرهنگی و هنری را پیش فرض وظایف خود قرارداده، شهرداری است و خوشبختانه در این زمینه سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری بندر بوشهر عملکرد خوبی داشته است .

رئیس شورای شهر بوشهر با بیان اینکه بسیاری از برنامه‌های فرهنگی با کتاب‌خوانی گره خورده است گفت: مدیریت شهری در زمینه‌های مختلف می‌تواند از برنامه‌های فرهنگی بهره بگیرد و برنامه‌های خود را  در بخش‌های مختلف اجرایی کند.

وی بیان کرد: همسایگی، آموزش‌های زیست محیطی، اصول آمد و شد در شهر و ده‌ها سر فصل و محور دیگر در حوزه فرهنگ شهروندی با موضوع کتاب و کتابخوانی گره خورده و این سلامت فردای شهر و شهروندان را تضمین می‌کند و باید در مدیریت شهری برنامه ریزی جامعی برای  آن صورت گیرد.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر بوشهر  نیز گفت: دریافت تسهیلات کم‌بهره برای نوسازی ناوگان‌های شهرداری و پرداخت مطالبات پیمانکاران ضروری است.

نصرالله اسدی افزود: به سبب محدودیت منابع مالی در شهرداری و با توجه به ضرورت تجهیز ناوگان آتش نشانی، اتوبوسرانی، ماشین آلات عمرانی دریافت تسهیلات با سود کم، راهکاری بسیار خوب است.

وی بیان کرد: از طریق تسهیلات دریافتی مناسب باید زمینه پرداخت مطالبات پیمانکاران شهرداری نیز فراهم شود تا از این طریق زمینه تسریع پروژه‌های عمران شهری و جلوگیری از افزایش زیان آنها فراهم شود.

اسدی با اشاره به ارائه لایحه بودجه شهرداری بوشهر به شورای شهر افزود: کار بررسی بودجه سال ۹۶ شهرداری بوشهر از این هفته آغاز می‌شود و انتظار می‌رود در بودجه سال آینده، توسعه متوازن در همه محلات شهر بوشهر تدارک و برنامه ریزی مناسبی در این زمینه انجام شود.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار