رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۱ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 20 April
  • چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰
  • کد خبر : 5752
  • چاپ خبر : حمایت از طرح انتخاب بوشهر به‌عنوان پایتخت کتاب

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: طرح انتخاب بوشهر به‌عنوان پایتخت کتاب ایران حمایت می‌شود.

به گزارش شورانیوز از بوشهر ، عبدالخالق برزگرزاده در جلسه علنی شورای شهر بوشهر با بیان اینکه در جامعه کنونی مباحث مربوط به فضای مجازی به شدت مردم را با خود درگیر کرده و مانعی برای مطالعه مردم شده است، اظهار کرد: یکی از وظایف مدیریت شهری بسترسازی برای فعالیت‌های فرهنگی و معرفی توانمندی‌ها است و نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در ارتقای سطح فرهنگ مردم تاثیرگذار و ماندگار است.

برزگرزاده خاطرنشان کرد: با استفاده از کتاب می‌توان بسیاری از مشکلات موجود پیش روی شهرها را به اطلاع مردم رساند تا از عوارض احتمالی در آینده پیشگیری شود.

وی با بیان اینکه شورای شهر بوشهر با طرح کمیسیون فرهنگی شورا برای حمایت از  انتخاب بوشهر به‌عنوان پایتخت کتاب ایران موافقت کرد و افزود: انتظار داریم همه دستگاه‌های اجرایی نیز از این طرح ارزشمند حمایت کنند تا انشالله  امسال استان بوشهر موفق به کسب این عنوان شود.

برزگرزاده  اضافه کرد: یکی از سازمان‌هایی که امروزه از نگاه و سیطره تک بعدی و ارائه تسهیلات عمرانی و خدماتی خارج شده و توسعه و ترویج فعالیت‌های فرهنگی و هنری را پیش فرض وظایف خود قرار داده، شهرداری است و خوشبختانه در این زمینه سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری بندر بوشهر عملکرد خوبی داشته است.

وی گفت: بسیاری از برنامه‌های فرهنگی که مدیریت شهری در زمینه‌های مختلف می‌تواند از آنها بهره بگیرد اعم از آیین همسایگی، آموزش های زیست محیطی، اصول آمد و شد در شهر و ده‌ها سر فصل و محور دیگر در حوزه فرهنگ شهروندی با موضوع کتاب و کتابخوانی گره خورده است و این سلامت فردای شهر و شهروندان را تضمین می کند و باید در مدیریت شهری برنامه ریزی جامعی برای  آن صورت گیرد.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار