رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April
  • دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲
  • کد خبر : 5599
  • چاپ خبر : مناطق آسیب‌پذیر قزوین شناسایی می‌شود
فرج‌اله فصیحی‌رامندی

مناطق آسیب‌پذیر قزوین شناسایی می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: به منظور نوسازی واحدهای مسکونی فرسوده، مناطق آسیب‌پذیر این شهر در برابر حوادث شناسایی می‌شود.

به گزارش شورانیوز از قزوین ، فرج‌اله فصیحی‌رامندی در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین که در تالار اجتماعات این شورا برگزار شد، با بیان اینکه اجرای سیاست بازسازی و نوسازی بافت فرسوده در دستور کار شهرداری قزوین است، اظهار داشت: در این راستا نهاد فوق بسته‌های تشویقی ارائه می‌دهد تا انگیزه شهروندان افزایش یابد.

وی با بیان اینکه تعداد خانه‌هایی که در شهر قزوین برابر حوادث مشکل‌ساز باشند، کم است، افزود: شهروندان قزوینی باید با بازسازی واحدهای مسکونی خود، ایمنی ساختمان را ارتقا دهند چراکه در برابر حوادث آسیب‌پذیری کمتری دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به حادثه پلاسکو گفت: اعضای شورای اسلامی شهر قزوین طرحی آماده و به شهرداری قزوین ارائه دادند، مبنی بر اینکه مناطق آسیب‌زا و خطرزا شناسایی شود تا بسته‌های تشویقی خوبی به شهروندان این منطقه در زمینه مقاوم‌سازی ارائه شود.

فصیحی‌رامندی بیان کرد: مناطق آسیب‌پذیر در شهر قزوین سه و چهار نقطه همانند خیابان مجاهد، آبگیلک و نواحی منفصل باغ نشاط و مناطقی دارای بافت روستایی است که در برابر حوادث خطرساز هستند و باید در نوسازی آن‌ها اقدامات لازم انجام شود.

این مسؤول یادآور شد: ارائه بسته‌های تشویقی به منظور بازسازی واحدهای مسکونی که در بافت‌های فرسوده قرار دارد، می‌تواند فرصتی برای شهروندان قزوینی باشد تا در راستای ایمن‌سازی خانه‌های خود اقدام کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین عنوان کرد: باید خانه‌هایی که در بافت فرسوده هستند در مدت زمان کوتاهی بازسازی شود تا موقع حوادث شاهد خسارت‌های کمتری باشیم.

فصیحی‌رامندی خاطرنشان کرد: مجموعه مدیریت شهری همواره تلاش می‌کند با ارائه بسته‌های مشوقی به شهروندان قزوینی در نوسازی و بازسازی منازل فرسوده موفق باشد و بتواند مقاومت آن‌ها را در برابر حوادث همانند سیل و زلزله ارتقا دهد.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار