رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۶ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 25 April
  • چهارشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۹
  • کد خبر : 5143
  • چاپ خبر : بخش اعظم بودجه شهرداری شیراز صرف طرح های عمرانی می شود/ تمرکز بر مسایل زیست محیطی در سال آینده

شیراز در سال های اخیر توسعه پروژه های شهری و عمرانی متعددی را تجربه کرده است که وضعیت کنونی آن گویای این ادعاست.

به گزارش شورانیوز از شیراز ، «علیرضا پاک فطرت» به بودجه پیشنهادی شهرداری شیراز برای سال آینده اشاره می کند و می گوید: بودجه سال ۹۵ معادل ۳ هزار و ۵۰ میلیارد تومان بود اما برای سال آینده ۳ هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان پیشنهاد می شود.
شهردار شیراز می افزاید: شهرداری شیراز برای رقم پیشنهادی نسبت به سال ۹۵رشد ۳٫۸ درصدی در نظر گرفته است و امیدوار است تا در طرح های عمرانی استفاده موثری از این بودجه داشته باشد.
وی اضافه می کند: بر اساس قانون بودجه نویسی باید حداقل ۴۰ درصد بودجه شهرداری به کارهای عمرانی و ۶۰ درصد به امور جاری اختصاص داده شود اما مایه افتخار است که شهرداری شیراز توجه ویژه ای که به اقدامات عمرانی داردف در چند سال اخیر بیش از ۸۰ درصد بودجه خود را صرف طرح های عمرانی کرده است.
پاک فطرت که عصر دوشنبه ۵ دیماه لایحه پیشنهادی بودجه سال ۹۶ شهرداری کلان ‌شهر شیراز را به رئیس شورای اسلامی شهر تقدیم کرد می گوید: لوایح بودجه پیشنهادی شهرداری تهران ۱۸ هزار و ۴۸۹ میلیارد تومان، اصفهان ۳ هزار میلیارد تومان، مشهد ۲۸۶۰ میلیارد تومان و شهرداری کرج ۲۲۰۰ میلیارد تومان بوده است و شهرداری شیراز نیز ۳ هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان را پیشنهاد کرده است.
بودجه شهر در اختیار تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی
نایب رئیس کمیسیون خدمات شهری محیط زیست و بهداشت شورای اسلامی شهر شیراز نیز به طرح های سال ۹۵ شورای شهر و شهرداری شیراز اشاره می کند و می گوید: بهینه سازی در مصرف آب، ترویج شهرداری الکترونیک با هدف تکریم ارباب رجوع و جلوگیری از رفت و آمدهای زائد و شفاف سازی محاسبات مربوط به پروانه های شهرداری، توسعه حمل و نقل عمومی و … از تلاش هایی است که در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در سال ۹۵ دنبال شد.
«محمد حق نگر» ادامه می دهد: در زمینه توسعه حمل و نقل عمومی اعتبارات ویژه ای به تکمیل خط یک قطار شهری اختصاص داده شد و پیش بینی می شود که تا پایان اردیبهشت ماه ۹۶ به طور کامل به اتمام برسد.
وی اضافه می کند: یکصد دستگاه اتوبوس از اوایل سال تا کنون خریداری شده و یکصد دستگاه دیگر نیز تا پایان سال خریداری می شود و برای خرید ۲۵۰ دستگاه اتوبوس شهری دیگر برای سال ۹۶ قرارداد منعقد شده است.
حق نگر با یک نگاه کلی به بودجه سال ۹۵ بیان می کند: اهداف عمرانی و فرهنگی تمرکز بودجه سال ۹۵ بود و شورا و شهرداری شیراز علیرغم رکودهای اقتصادی توانسته اند با افتتاح این پروژه ها یک رفاه عمومی در این موارد برای شهروندان شیرازی فراهم کنند.
وی تصریح می کند: پیشنهاد شورای اسلامی شهر شیراز برای بودجه سال آینده تمرکز بر مسایل زیست محیطی و حمل و نقل انسان مدار است که توسعه مسیرهای دوچرخه سواری و پیاده راه و توسعه گردشگری و تامین سلامت شهروندان از اهم آنهاست.
عضو کمیسیون سرمایه گذاری و مشارکتهای اقتصادی شورای اسلامی شهر شیراز نیز معتقد است: هنوز به ایده آل های اقتصاد مقاومتی نرسیده ایم اما تلاش های فراوانی کرده ایم تا درامدهای شهرداری را از وابستگی به پرداخت عوارض شهرداری کاهش دهیم.
«سید محسن معین» می افزاید: شورا و شهرداری شیراز موفق شده اند ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار در سرمایه گذاری در پروژه های درون شهری و هزار میلیارد تومان از طریق مناطق شهرداری داشته باشند.
وی اضافه می کند: تاکید بر حفظ فضای سبز با کاشت درختان پایدار به جای کاشت چمن کاری و گل کاری از برنامه های دیگری است که در راستای تحقق عمل به اقتصاد مقاومتی انجام شده است.
معین بیان می کند: از طریق معاونت برنامه ریزی شهرداری اقداماتی نیز برای صرفه جویی و بهینه سازی هزینه های ارگان های مختلف شهرداری مانند پسماند، عمران شهری و اجرای پروژه های ورزشی و فرهنگی انجام شده است.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار