رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March
  • چهارشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷
  • کد خبر : 5055
  • چاپ خبر : شورای شهر سنندج آماده استاندارد سازی جایگاه های سوخت است

رئیس کمیسیون بودجه و حقوقی شورای شهر سنندج گفت: استاندارد سازی جایگاه های سوخت وظیفه شورای شهر سنندج است و اعضای شورا باید اعتبار این کار را برای شهرداری تصویب کنند.

به گزارش شورانیوز از سنندج ، وفا اصلانی در جسله هفتگی شورای شهر سنندج که با حضور مدیر عامل شرکت پخش فراورده های نفتی کردستان برگزار شد با بیان اینکه اعضای شورای شهر هیچ کدام با بخش خصوصی مخالف نیستند، گفت: درآمد جایگاه های سوخت می بایست متقابل باشد نه اینکه افراد متصدی جایگاه ها درآمدهای زیاد و ماشین های آخرین مدل داشته و شهرداری از وجود این جایگاه سهم قانونی خود را نداشته باشد و دلیل نبود درآمد متقابل نظارت ضعیف شهرداری است.

وی افزود: در دوره قبل شورا نیز دلیل مخالفت بنده و اعضای شورا با اعطای جایگاه های سوخت به بخش خصوصی تجربه بدی بود که یک شرکت مشهدی برای شهرداری به بار آورد و تا به الان بدهکاری های آن شرکت صاف نشده است.

اصلانی در مورد استهلاک و استاندارد سازی جایگاه ها گفت: جایگاه هایی که از سال ۷۴ تا به الان در سنندج فعال هستند به روز رسانی و استاندارد نشده باشند یک فاجعه ای است، اما جایگاه ها به صورت هفتگی بر آن ها نظارت شده و طبق استاندراد های شرکت نفت به روز رسانی شده است.

وی در مورد اعلام آمادگی شرکت نفت کردستان برای احداث جایگاه های تازه در سطح شهر افزود: در سطح شهرستان سنندج ۹ جایگاه سوخت رسانی وجود دارد که هر کدام پنج تا شش نفر در آن کار می کنند و اگر ما نتوانیم در کل ۵۰ نفر را مدیریت کنیم چگونه با افزایش جایگاه ها و تعداد نیرو تا دو هزار نفر مدیریت خواهد شد.

رئیس کمیسیون بودجه و حقوقی شورای شهر سنندج اظهار داشت: اگر یک جایگاه استاندارد نشده منفجر شود شهرداری و شورای شهر هیچ گونه مسئولیتی در قبال آن ندارد و وظیفه شرکت نفت است که با مقام های قضایی جایگاه هایی که استاندارد نشده اند، را پلمپ کند.

اصلانی گفت: شهرداری با به مزایده گذاشتن جایگاه های سوخت به بخش خصوصی مخالف است زیرا هیچ تضمینی ندارد که اگر فردی غیر بومی برنده این مزایده شود نیرو های بومی را نگهداری کند و در صورتی که این نیرو های بیکار شوند نان از سر سفره خانواده ای بریده می شود.

وی با بیان اینکه چراغی به خانه رواست به مسجد حرام است، افزود: تا چه زمان باید از جوانان استان کردستان ظلم شود و این جوانان برای کار در کلان شهر ها و شهرستان ها آواره کار باشند و باید این جوانان از ظرفیت های استان خود استفاده کنند تا برای کار به شهر های دیگر نروند.

وی موافقت خود را برای استاندارد سازی جایگاه ها اعلام کرد و گفت: اعتبار برای این کار در نظر گرفته می شود.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار