رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأربعاء ۱۵ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Wednesday 24 April
  • پنجشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸
  • کد خبر : 4613
  • چاپ خبر : روزانه ۱۸۰ تن زباله در ایلام تولید می‌شود

عضو شورای اسلامی شهر ایلام گفت: طبق آمار در مجموع روزانه نزدیک ۱۸۰ تن زباله در ایلام تولید می‌شود.

به گزارش شورانیوز از ایلام ، هادی کرمی امروز اظهار داشت: این میزان زباله‌ها در حال حاضر به صورت سنتی دفن می‌شود که طی مکاتباتی با سرمایه گذاران در بحث کارخانه تولید به کود عالی شده و نقاطی در این خصوص جانمایی شده است از جمله این نقاط سه راه جند الله، مسیر راه چوار و … است که طبق پیش‌بینی قرار است این نقطه سه راه جندالله برگزیده شود.

وی ادامه داد: این میزان تولید زباله شامل زباله‌های خشک و خانگی بوده و به میزان ۸۰ درصد این زباله‌ها خانگی است ، زباله‌ها توسط ماشین آلات سنگین به محل دفن، حمل می‌شود که توسعه ناوگان زباله نیازمند تلاش بیشتری بوده و اگر بتوان حرکتی صورت گیرد این حوزه متحول می‌شود.

کرمی تصریح کرد: متاسفانه تاکنون به دلایل مختلف از جمله کمبود اعتبار نتوانسته‌ایم  در این جهت حرکت و گام‌های مثبتی در شهر ایلام برداشته شود.

عضو شورای اسلامی شهر ایلام در خصوص ماشین آلات حمل زباله نیز گفت: در مرکز از ماشین آلات پیشرفته و در حاشیه شهر بیشتر از ماشین آلات قدیمی استفاده می‌شود، در خصوص ماشین آلات مکانیزه قدیمی که حداقل عمر مفید کارکرد آنها ۱۰ سال است متاسفانه از مرز ۱۰ سال عبور کرده که در این راستا باید اقداماتی صورت گیرد که به دلیل هزینه زیاد و کمبود اعتبار اقدام خاصی صورت نگرفته که ضروری است که در این راستا با به کارگیری ماشین آلات جدید در این راستا اقدامی صورت گیرد.

کرمی تصریح کرد: شهرداری با ۱۷۰ ماشین آلات در این راستا به ارائه خدمات جهت حمل و دفن زباله در شهر ایلام اقدام کرده که از این میزان ۷۲ دستگاه ماشین آلات سبک، ۲۱ دستگاه ماشین آلات راهسازی و نیز ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین در خدمت خدمات شهری به تعداد ۷۵ دستگاه به کار گیری شده است.

عضو شورای اسلامی شهر ایلام اضافه کرد: این میزان تولید زباله در ۵/۵ کیلومتری ایلام و در منطقه ” هردراز” دفن می‌شود.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار