رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March
  • چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱
  • کد خبر : 4541
  • چاپ خبر : همکاری مدیریت شهری با اداره پست در راستای اجرایی شدن دو طرح ملی جی نف و سیماک در اراک

یکی دیگر از سری جلسات صحن رسمی شورای اسلامی با حضور رییس و اعضای شورای اسلامی، مهندس عباسی شهردار کلانشهر اراک، مهندس چراغی مدیرکل اداره پست استان مرکزی، معاونین خدمات شهری و برنامه‌ریزی و مدیران مناطق تشکیل جلسه داد.

به گزارش شورانیوز از  اراک، یکی دیگر از سری جلسات صحن رسمی شورای اسلامی با حضور رییس و اعضای شورای اسلامی، مهندس عباسی شهردار کلانشهر اراک، مهندس چراغی مدیرکل اداره پست استان مرکزی، معاونین خدمات شهری و برنامه‌ریزی و مدیران مناطق تشکیل جلسه داد.
در ابتدای این جلسه اسماعیل تاج آباد رییس شورای اسلامی کلانشهر اراک ضمن عرض تسلیت وفات حضرت فاطمه معصومه (س)، ارتحال یار دیرین امام (ره) و رهبر معظم انقلاب و رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام؛ حضرت آیت‌اله هاشمی رفسنجانی را به حضور مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و عموم ملت ایران به ویژه مردم شریف و ولایتمدار استان مرکزی تسلیت عرض نمود.
در ادامه محمدعلی چراغی مدیرکل پست استان مرکزی ضمن تشریح طرح ملی نشانی استاندارد مکانی محور GNAF و سیستم مدیریت یکپارچه اطلاعات املاک (سیماک) اظهار داشت: طرح ملی «جی نف» مدیریت نشانی استاندارد مکان محور کشور به عنوان یک پروژه اقتصاد مقاومتی، از جمله مصوبات شورای عالی فناوری اطلاعات است وهمچنین به عنوان یکی از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی اولویت‌دار در سال ۹۵ به تصویب ستاد اقتصاد مقاومتی کل کشور رسید.
مدیرکل پست استان مرکزی گفت: در اجرای پروژه ملی نشانی استاندارد مکان محور (طرح GNAF)، تاکنون یک میلیون و سیزده هزار مکان مسکونی، تجاری، خصوصی و دولتی در استان مرکزی شناسایی شده است.
وی افزود: این سامانه امکان بررسی و صحت سنجی یک آدرس فیزیکی به همراه موقعیت و مختصات جغرافیایی آن را در کشور مقدور می‌سازد و با پیاده‌سازی این سامانه نوعی استانداردسازی در ارایه نشانی و آدرس‌ها ایجاد خواهد شد.
چراغی ادامه داد: بر این اساس بانک‌های اطلاعاتی در اداره پست شکل می‌گیرد و هر مکانی در استان با یک نشانی و آدرس واحد در این سامانه شناخته خواهد شد.
مدیرکل پست استان مرکزی تعریف مرزبندی محلات، نامگذاری دقیق معابر شهری، تعریف کامل و دقیق درجه‌بندی معابر (نوع معبر)، پلاک‌گذاری دقیق و کامل املاک (پلاک آبی)، تهیه نقشه پارسل‌بندی املاک را از الزامات اجرای طرح جی نف برشمرد.
وی گفت: این طرح در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی از طرف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به تصویب رسیده و همچنین به عنوان طرح دانش بنیان به ثبت رسیده است.
چراغی در ادامه بیان کرد: همچنین طرحی به نام «سیماک» یعنی سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور نیز از طریق پروژه جی نف قابل اجرا است که هدف آن برقراری یک سامانه یکپارچه و جامع برای مدیریت بهینه امور املاک شهری و روستایی است.
وی خاطرنشان ساخت: این سامانه یک زیرساخت قدرتمند نرم‌افزاری بر پایه GIS است که بر مبنای آن تمام عملیات مربوط به صدور مجوزهای ساختمانی در شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، در بستر فرآیندهای استاندارد و گردش کار بهینه انجام می‌شود.
چراغی در خصوص دستاوردهای این طرح بیان کرد: اجرای این طرح نتایجی به دنبال دارد ازجمله ۱- یکپارچگی داده‌های کشور اعم از سند رسمی، دستی و فاقد سند ۲- الکترونیکی شدن املاک؛ امکان مبادله استعلامات ملک الکترونیکی ۳- امکان نظارت و مدیدیت بر امور اداری، مالی و فنی املاک ۴- شفاف‌سازی پرونده‌های ملک ۵- اخذ عوارض املاک به صورت کاملا الکترونیکی ۶- کاهش زمین‌خواری ۷- کاهش مراجعه ارباب رجوع و ارتباط باکارکنان و ارتقاء سلامت اداری ۸- پیگیری پرونده‌ها به صورت کاملا الکترونیکی و بدون نیاز به مراجعه حضوری
مدیرکل پست استان مرکزی اضافه کرد: از این طریق با زیرساخت جغرافیایی قدرتمند SCI در بستر نقشه‌های دقیق و تصاویر ماهواره‌ای، ساخت و ساز شهری و روستایی تحت مدیریت و نظارت قرار می‌گیرد.
چراغی ادامه داد: ۳۲۱ هزار ساختمان در استان شناسایی شده که از این تعداد ۳۱۹ هزار آن در نقشه‌ها کدگذاری و نقطه‌گذاری شده و می‌طلبد که شهرداری‌ها و دیگر دستگاه‌های مرتبط در انجام این طرح همکاری کنند تا دولت الکترونیک را در حوزه املاک نیز پیاده کنیم.
وی افزود: هم اکنون ۱۷ دستگاه با مسائل حوزه املاک از استعلام گرفته تا ثبت در دفاتر مرتبط هستند، بنابراین با به کاری گیری این سیستم جدید؛ این دستگاه‌ها می‌توانند در یک سامانه مشترک و جامع، استعلامات و خدمات را بهتر و سریع‌تر انجام دهند.
مدیرکل پست استان گفت: هم اکنون ۳ استان کشور؛ البرز، کرمان و مازندران تحت پوشش این طرح قرار گرفته‌اند.
وی در پایان سخنان خود بر لزوم همکاری شورای شهر و شهرداری کلان شهر اراک در زمینه انطباق اطلاعات بانک اطلاعاتی مشتریان توسط سازمانها و دستگاه‌ها با بانک اطلاعاتی کدپستی ده رقمی، تحویل نقشه‌های پارسل بندی شده شهر اراک، نصب پلاک‌های آبی ساختمان‌ها و اماکن اراک و اعلام لیست ساختمان‌های جدیدالاحداث و تجدید بنا شده و ساخت و سازهای جدید به پست تاکید کرد.
در ادامه این جلسه عباسی شهردار اراک نیز ضمن استقبال از طرح GNAF گزارشی از اقدامات انجام داده شده توسط شهرداری کلان شهر اراک ارائه و بر آمادگی شهرداری جهت اجرایی شدن این طرح در اراک تاکید کرد.
در ادامه جلسه اسماعیل تاج آباد، رئیس شورای شهر اراک به شهردار اراک تاکید کرد: در زمینه جمع‌آوری اطلاعات مورد نیاز پست استان مرکزی از جمله نامگذاری معابر فاقد نام، نصب پلاک آبی مساعدت‌های لازم را انجام دهد تا در اجرای این دو طرح ملی با زیرساخت اقتصاد مقاومتی در اراک تسریع شود.
لازم به ذکر است در این جلسه رییس و اعضای شورای اسلامی از مهندس عباسی شهردار اراک در خصوص افتتاح آبنمای موزیکال پارک ملت تقدیر نمودند و خواستار اجرای طرح‌های این چنینی در اراک شدند. همچنین در این جلسه به مصوبات کمیسیون‌های تخصصی شورا رسیدگی شد و در نهایت مساعدت مالی به مبلغ ۷۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ماده ۱۶ به امامزاده عبداله و آمنه خاتون، واگذاری کیوسک‌های سازمان میادین و سازمان پارک‌ها واقع در سطح شهر به متقاضیان، با رعایت آیین نامه مالی و معاملاتی شهرداریبه متقاضیان با کسب استعلامات لازم از اداره بهداشت و تملک ملک واقع در کوی پردیس از جمله مهم‌ترین مصوبات صحن این هفته شورا بود.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار