رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March
  • دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۴
  • کد خبر : 3239
  • چاپ خبر : مصوبه شورای شهر برای برکناری شهردار گرگان باید در کمیته تطبیق فرمانداری بررسی شود

معاون استاندار گلستان درباره مصوبه شورای شهر برای برکناری شهردار گرگان گفت: درباره این موضوع در شرایط کنونی اظهارنظری نمی‌کنم اما این مصوبه باید همانند دیگر مصوبات شورای شهر در کمیته تطبیق فرمانداری بررسی شود.

به گزارش شورانیوز از گلستان ، رضا مروتی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: من درباره مصوبه شورای شهر برای برکناری شهردار گرگان اظهارنظری نمی‌کنم اما همچنان بر نظرات قبلی خود پابرجا هستم و باید این مصوبه همانند دیگر مصوبات شورای شهر در کمیته تطبیق فرمانداری بررسی شود.

وی درباره استعلام گرفته شده توسط شورای شهر گرگان از رئیس کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی، افزود: این یک نظر توسط یکی از اعضای کمیسیون شوراها بوده اما در گذشته معاونت حقوقی و قوانین مجلس به این موضوع رسیدگی کرده و پاسخ داده است.

معاون عمرانی استاندار گلستان با اشاره به اینکه مرجع اعلام ایثارگری افراد تنها بنیاد شهید نیست، تصریح کرد: در نامه اخیر بنیاد شهید استان نیز آمده که آقای صادقلو شهردار گرگان در این بنیاد هیچ سابقه‌ای نداشته اما می توان از یگان‌های اعزامی نیز استعلام گرفت.

مروتی با تاکید براینکه هیچ اظهارنظری درباره وضعیت این مصوبه شورای شهر نخواهم کرد، گفت: در کمیته انطباق فرمانداری حقوقدان و قانون‌دان و دیگر مسئولان حضور دارند و این مصوبه بررسی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه همچنان بر نظرات قبلی خود پابرجا هستم و مرجع صدور حکم شهردار وزارت کشور است، اظهار داشت: بررسی صلاحیت این موضوع در وظایف شورای شهر نیست و بررسی و تائید ایثارگر بودن یا نبودن افراد به دستگاه اجرائی واگذار شده و شورای شهر نمی‌تواند در این باره اظهارنظر کند.

به گزارش تسنیم، پس از ابلاغ قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان اختلافات بین اعضای شورای شهر گرگان برای برکناری یا ادامه فعالیت شهردار گرگان آغاز شد اما این موضوع تاکنون به علت حضور نیافتن اعضای موافق شهردار گرگان که این بند را خلاف قانون می دانستند، بررسی نمی‌شد.

اما روز شنبه این هفته موضوع بند دال تبصره ۴ ماده ۷۱ قانون شوراها و برکناری شهردار گرگان در صحن شورای شهر گرگان مصوب شد.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار