رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March
  • شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰
  • کد خبر : 12241
  • چاپ خبر : اجلاس جهانی گردشگری در همدان, موفقیت خوبی برای دیپلماسی کشور

رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: میزبانی چهلمین اجلاس جهانی گردشگری در همدان, موفقیت خوبی برای دیپلماسی کشور و استان همدان خواهد بود.

به گزارش شورانیوز ، کامران گردان پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از دبیرخانه اجلاس جهانی گردشگری اظهار کرد: درآمد پایدار در حوزه گردشگری برای استان همدان دغدغه مسؤولان است و توسعه پایدار را به همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌ها و تجربیات در همدان از اهمیت خاصی برخوردار است، تصریح کرد: این اجلاس می تواند آغازی برای برگزاری اجلاس‌های ملی و جهانی دیگری در سطح ملی و استانی باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: مدیریت شهری نیازمند حضور در پنل‌های تخصصی و بهره‌گیری از مباحث گردشگری همزمان با چهلمین اجلاس جهانی گردشگری است.

وی ضمن تشکر از اعضای دبیرخانه اجلاس جهانی گردشگری خاطرنشان کرد: تاکنون ۷۰ نفر برای حضور در اجلاس گردشگری  اعلام آمادگی کرده‌اند که قطعاً طی روزهای آینده بیشتر نیز خواهد شد.

گردان با بیان اینکه باید بتوان از پنل‌های تخصصی بعد از اجلاس نیز استفاده کرد، گفت: اگر صلاح دانستید از اعضای شورای شهر و شهرداری نیز در پنل‌ها حضور یافته و استفاده کنند.

وی ادامه داد: ما می‌خواهیم از استان‌های دیگر نیز در اجلاس حضور داشته باشند که لازمه آن این است یا از شورا و یا شهرداری کلانشهرها دعوت کنیم؛ ضمن اینکه برای ارسال دعوتنامه آمادگی داریم.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان خاطرنشان کرد: جذب گردشگران داخلی و خارجی از دیگر اهداف ماست که می‌تواند علاوه بر اشتغالزایی، درآمدزایی را نیز به دنبال داشته باشد‌.

سیاستگذاری برای گردشگری همدان صورت گیرد

رئیس کمیسیون نظارت حقوقی و امور اداری شورای شهر همدان نیز گفت: موضوع پنل‌ها را در اختیار ما بگذارید تا بدانیم با چه دیدگاهی در پنل‌ها هستیم و محور بحث‌ها نیز مشخص شود.

مسعود عسگریان بیان کرد: کمیسیون سرمایه‌گذاری را نیز با همین محور پیش می‌بریم تا موضوعاتی را برای تصمیم‌سازی داشته باشیم.

وی ادامه داد: محور توسعه استان در گردشگری است و باید سیاستگذاری در این زمینه صورت گیرد و بتوان مباحث را جامع و کامل ارائه داد.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر همدان نیز گفت: اجلاس در سطح بالایی در حال برگزاری است و نقش موثری را در توسعه گردشگری همدان دارد.

رضوان سلماسی بیان کرد: با توجه به اینکه گردشگری باید با قوت مورد توجه قرار گیرد، بنابراین اگر مباحثی در حوزه کاری شورای شهر است، به صورت جدی در کنار دبیرخانه اجلاس جهانی گردشگری هستیم.

همدان زیبا می‌شود

عضو شورای شهر همدان نیز گفت: اینکه میهمانان از حوزه گردشگری باشند، تاثیر زیادی در توسعه این مهم دارد؛ ضمن اینکه دعوت از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی نیز فرصت مناسبی برای همدان است.

علی فتحی پیشنهاد تغییر مکان دبیرخانه از شرکت علیصدر به تالار قرآن را دارد و بیان کرد: با توجه به وسعت فضا در تالار قرآن و نیروی انسانی که در این مکان وجود دارد، می‌توان دبیرخانه اجلاس جهانی گردشگری را در این مکان جانمایی کرد.

وی تصریح کرد: تبلیغات محیطی تاکنون پیش رفته و ما نیز می‌توانیم در این زمینه کمک کنیم.

عضو شورای شهر همدان خاطرنشان کرد: در زیباسازی و مباحث ترافیکی دو ایام استقبال از بهار و اول مهرماه مدنظر قرار دارد اما برای اجلاس به لحاظ اهمیت موضوع می‌توانیم شهر را در ۲۰ روز مانده به اجلاس در حد استقبال از نوروز آماده کنیم.

وی اضافه کرد: همدان در زمینه جذب گردشگر خارجی باید به مقصد اصلی تبدیل شود و تنها نباید هدف اصلی جذب توریست‌های داخلی باشد بنابراین باید برای جذب توریست‌ خارجی برنامه‌ریزی شود.

یکی دیگر از اعضای شورای شهر همدان نیز گفت: نگاه به اجلاس باید محتوایی باشد و مهمانان نیز متناسب با جنس اجلاس باشد تا خروجی خوبی داشته باشد.

حسین قراباغی با بیان اینکه دبیرخانه خروجی اجلاس را بعد از برنامه بیان کند، گفت: ما نیز به دنبال خروجی خوبی از اجلاس هستیم و هر کاری نیاز باشد، انجام می‌دهیم.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار